حفاظت از محیط زیست و فضای سبز یک وظیفه همگانی است

سرویس کرمانشاه _ به رئیس سازمان سیما، منظر و فضلی سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در روز طبیعت، همه مسئول حفظ محیط زیست و فضای سبز هستیم و باید این روز را به روز اُنس و آشتی با طبیعت تبدیل کنیم.

به گزارش کردپرس، فرامرز رحمتی‌زاده اظهار کرد: توسعه فرهنگ احترام به طبیعت و فضای سبز به منظور بهره‌‌مندی از دامن پاک طبیعت امری ضروری است و در این روز تصمیم بگیریم که تفرجی بدون آسیب به طبیعت داشته باشیم، زیرا خاک، زمین، آب، جنگل و مراتعِ حوزه‌های آبخیز مؤلفه‌های مهم منابع طبیعی و وامدار یکدیگر هستند، اما تفکیک ناپذیرند.

وی تصریح کرد: باید از رهاسازی زباله‌ها و مواد پلاستیکی به دلیل تجزیه نشدن و آلودگی در خاک پرهیز کرد چرا که حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا مواد پلاستیکی تجزیه شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزود: همراه داشتن یک کیسه زباله، پرهیز از بوته کنی، شکستن شاخه درختان و افروختن آتش زیر درختان، آلوده نکردن آب رودخانه و خودداری از ریختن زباله در آن و پرهیز از تخریب فضای سبز باید توسط همشهریان رعایت شود.

رحمتی‌زاده گفت: تفریح و تفرج ما به گونه‌ای باشد که در پایان اوقات فراغت محدوده تفرجگاهی به شکل اول خود برگردد به عبارت دیگر حضور ما باعث صدمه زدن به چهره طبیعت و فضای سبز نگردد.

وی تصریح کرد: از هر گونه تخریب و تصرف، آتش‌سوزی، قطع اشجار، بوته‌کنی، ایجاد آلودگی و در نهایت بر هم زدن تعادل اکولوژیکی منابع طبیعی و فضای سبز شهری پرهیز کنیم و دیگران را هم به این امر وادار کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در پایان با تبریک مجدد روز طبیعت خاطر نشان کرد: طبیعت کلید ورود به دنیای زیبایی شناسی، دنیای خردورزی، جهان ذهنی و حتی رضایتمندی روحی و معنوی ما را در دست دارد و همه ما در حفاظت و صیانت از محیط زیست و فضای سبز پیرامون خود مسئول هستیم.

کد خبر 29973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha