کسانی که به دنبال محو HDP از سیاست هستند، جایشان زباله دان تاریخ است

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک HDP در انتقاد از تلاش حکومت ترکیه برای از میان برداشتن HDP از فضای سیاسی ترکیه، گفت که جایگاه احزاب حاکم زباله دان تاریخ خواهد بود. 

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتقاد از فشار های حکومت ترکیه بر روی HDP، گفت جای کسانی که به دنبال از میان برداشتن HDP در سیاست ترکیه هستند، زباله دان تاریخ خواهد بود.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، پروین بولدان با شرکت در چهارمین کنگره عادی استانی HDP در شرناخ، در واکنش به لایحه جدید انتخابات که از سوی دو حزب ائتلاف حاکم به مجلس ارائه شده است، گفت: «آنها با این قانون جدید انتخابات، خود را برای تقلب و فریبکاری در انتخابات آینده آماده می کنند.»

بولدان کاهش حد نصاب انتخابات را به 7 درصد، تلاشی دوباره برای مقابله با کردها دانست و گفت: «آنها پیش از این هم حد نصاب انتخاباتی 10 درصدی را برای رأی نیاوردن کردها آورده بودند، تا مردم کرد و نیروهای دموکراسی طلب وارد مجلس نشوند. حالا که ما به مجلس آمدیم، حد نصاب را به 7 درصد کاهش دادند تا MHP را نجات دهند. اما آن شریک کوچک حتی در موقعیتی نیست که از آستانه 7 درصدی انتخابات هم عبور کند.»

رئیس HDP افزود: «ما قول می دهیم که باز هم از موانع پیش رو عبور کنیم. بگذارید احزاب حاکم همچنان رؤیای سیاست و پارلمان و ترکیه بدون HDP را در سر بپرورانند. خطاب به کسانی که چنین فکری در سر دارند باید بگوییم: از هم اکنون به فکر جایی در زباله دان تاریخ برای خودتان باشید. بی تردید جای شما زباله دان تاریخ است.»

بولدان در ادامه با اشاره به سیاستمداران کرد زندانی گفت: «تردید نداشته باشید که ما کسانی را که اراده مردم مان را غصب کرده اند، به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت. ما ذهنیتی را که صلاح الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ، گلتان کیشاناک، آیسل توغلوک، ادریس بالوکن، صباحات تونجل، آیلا آکات آتا و سایر دوستان مان را 5 سال به ناحق در زندان نگه داشته است از میان بر خواهیم داشت. روز دیدار با صلاح‌الدین دمیرتاش، فیگن یوکس‌کداغ، گلتان کیشاناک و آیسل توغلوک نزدیک است.»

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انکار مسئله کرد از سوی حکومت ترکیه گفت: «مسئله کرد، مسئله علوی ها، بحران دموکراسی، بحران حقوق بشر، و بحران عدالت همه مسائل مشترک همه مردم ترکیه هستند. راه حل این بحران ها در اتحاد و همبستگی و مبارزه مشترک مردم است. بحران های ترکیه با انکار حل نمی شوند.»

کد خبر 29766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha