ثبت ٣٤٨ هزار تماس با اورژانس ١١٥ کردستان/انجام ٦٧ ماموریت در سال ١٤٠٠

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام  ثبت ٣٤٨ هزار و ٤٤٤  تماس با اورژانس ١١٥ در  سال گذشته در استان، گفت: از این تعداد ٦٧ هزار و ٨١ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا با اشاره به انجام ٦٧ هزار و ٨١ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان، گفت: از این تعداد ٤٥ هزار و ٣٦٨ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

وی اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ١١ هزار و ٦١ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ٨ هزار و ٥٢ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ١٠ هزار و ١٢٢ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ٢٣ هزار و ٨٧٦ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا ادامه داد: طی سال گذشته به ١٢ هزار و ٤٠٩ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ٢هزار و ٨٧٧ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ١١٥ خدمات ارائه شده است.

وی همچنین تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ٢ هزار و ٩٢٥ و تعداد مأموریت های تنفسی را ٣ هزار و ٤٤ مورد اعلام کرد و و یادآور شد: در مدت یاد شده تعداد ٢٥ هزار و ١٧٧ مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ١١٥ استان ثبت شده که این موارد می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده یک هزار و ٣٤١ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ١١٥ گزارش شده است، بیان کرد: از این تعداد ١٩٩ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

کد خبر 29640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha