اقامت در هتل های آذربایجان غربی ٩٠ درصد رشد یافت

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این مدت ٨ هزار نفر در هتل های اقامت کرده اند که این‌ تعداد نسبت به سال قبل ۹۰ درصد رشد دارد.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد:تا سوم فروردین ماه از موزه ها و اماکن فرهنگی استان ١٧ هزار نفر بازدید کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

او ادامه داد: در این مدت از مجموعه های که در استان ثبت جهانی و ملی شده اند بالغ بر ٢ هزار نفر بازدید کرده اند.

رهبردین گفت: همچنین به مناسبت عید نوروز ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در شهرستان های و مرکز استان فعال شده و ٧ اتوبوس گرشگری در ۵ شهر بزرگ استان در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار بیان کرد: در این مدت ٨ هزار نفر در هتل های اقامت کرده اند که این‌ تعداد نسبت به سال قبل ۹۰ درصد رشد دارد.

او با اشاره به رشد ١٧ درصدی ترددهای وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان گفت: در این مدت بالغ بر ۴ میلیون دستگاه در محورهای استان تردد کرده اند و میزان تصادفات در جاده های استان در این مدت ۳۲۰ مورد بوده که نسبت به دوره مشابه ۲ درصد کاهش یافته است.

رهبردین اضافه کرد: تردد از پایانه های مرزی استان نیز بالغ بر ٩١ هزار نفر مسافر بوده و جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ٦١ هزار نفر بوده که ۱۳ درصد را رشد می دهد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تعطیلات وضعیت آب و هوایی در استان مناسب تر خواهد بود پیش بینی می شود شاهد رشد تردد مسافری و حضور مسافران و گردشگران در استان باشیم .

کد خبر 29629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha