سلب حق نمایندگی نمایندگان پارلمان کودتا است

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به سلب حق نمایندگی سه تن از نمایندگان پارلمان ترکیه عنوان کرد: سلب حق نمایندگی نمایندگان پارلمان کودتا است.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به سلب حق نمایندگی سه تن از نمایندگان پارلمان ترکیه عنوان کرد: «حق نمایندگی سه تن از دوستان نماینده پارلمانمان سلب شده است. انیس بربر اوغلو، لیلا گوون و موسی فاریس اوغولاری، سلب حق نمایندگی از نمایندگان پارلمان ترکیه نقض آشکار ماده 84 قانون اساسی ترکیه است. این ها تماماً اقداماتی هستند که در دوران کودتا با آنان رو به رو می شویم. با این گونه موارد بعد از 12 سپتامبر، بعد از 12 مارس و 20 جولای بارها روبه رو شده ایم. چه کسی به این افراد مجوز حضور در انتخابات را داد؟ آنان از دادستان صلاحیت گرفته اند. از شورای عالی انتخابات صلاحیتشان تأیید شده است. اقدامی که صورت گرفته است اشتباه است، مخالف قانون اساسی و کودتا است».

به نوشته روزنامه جمهوریت، قلیچدار اوغلو که بعد از 90 روز وقفه در جلسه فراکسیون حزب متبوع خود در پارلمان ترکیه سخنرانی می کرد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «نماینده ملت باید ناحقی هایی که صورت می گیرد را به زبان آورد. اگر در کشور روزنامه نگار آزاد وجود داشته باشد، روزنامه نگاری که قلمش را می فروشد وجود نداشته باشد و به راحتی درد ملت را می تواند به زبان آورد در آن مملکت درهای آرامش باز خواهد شد. اگر در کشور عدالت وجود داشته باشد و شهروندان بر این باور داشته باشند که طرف مقابلشان هر چقدر هم قوی باشد باز عدالت حق و حقوق آنان را خواهد گرفت در آن صورت آرامش برقرار خواهد شد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 293030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha