عضو حزب دمکرات درباره تماس تلفنی مالکی با صدر: پایان بن بست سیاسی در عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان نزدیک شدن دیدگاههای مقتدی صدر رهبر جریان صدر و نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون را در راستای منافع ائتلاف سه گانه دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "وفا محمد" در این باره گفت: نزدیک شدن دیدگاههای چارچوب هماهنگی و جریان صدر به یکدیگر، باعث حضور آنها در جلسه انتخاب رئیس جمهور در مجلس عراق و جمع آوری بیش از دو سوم آرا خواهد شد و این امر باعث می شود اتحادیه میهنی در مقابل پیشنهادات مسعود بارزانی مبنی بر دست برداشتن از طرح برهم صالح به عنوان نامزد ریاست جمهوری و مطرح کردن یک شخصیت مورد توافق برای این پست و همچنین دریافت سایر پست های حاکمیتی دیگر در دولت فدرال تسلیم شود.

وفا محمد افزود: تماس بین رهبران جریان صدر و دولت قانون پس از ابتکار بارزانی در سی ام ژانویه گذشته اتفاق افتاد که طرح آن به دلیل اعتراضات و شکایت های متعدد در روند سیاسی در دوره گذشته، به تعویق افتاد.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: بن بست در روند سیاسی عراق به پایان رسیده است و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، منجر به گشایش سیاسی خواهد شد و جریانات سیاسی متمایل به توافق میهنی به سرعت در زمینه انتخاب رئیس جمهور و هیأت دولت اقدام خواهند کرد.

کد خبر 29067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha