مدیرکل فرهنگ و  ارشاد  اسلامی ایلام معارفه شد / تشکیل قرارگاه فرهنگی هنری در ایلام جهت افزایی بین دستگاهی

سرویس ایلام - طی آیینی و با حضور معاون وزیر ارشاد، علی هوشمند به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام معارفه و از خدمات عمران خودآموز تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سید محمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزیر ارشاد در این مراسم، مشکل کمبود بودجه های فرهنگی را در کشور یک مشکل بنیادین دانست و گفت: مسأله اعتبارات در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در دوره‌های مختلف مدیریتی در دولت‌های مختلف هنوز به محل شایسته خود نرسیده است.

وی با ذکر مسائل کلانی چون اقتصاد مقاومتی و یا موضوع پیری جمعیت به عنوان مثال، عنوان کرد: چنین مسائل کلانی در ذات خود و در نهایی ترین لایه آن به مسأله باورهای ذهنی مردم و تعریف مردم از خود و جامعه و نگرش فرهنگی آنها مربوط است و ما باید تلاش کنیم که نهادهای تصمیم گیر مالی کشور فرهنگ کشور را موتور محرکه جامعه بدانند.

معاون وزیر ارشاد ضمن اشاره به راهبردهای فرهنگی دولت سیزدهم، تاکید کرد: در دولت مردمی امیدوار به تغییر نگاه به حوزه فرهنگ به عنوان یک سرمایه و پیشران پیشرفت کشور هستیم و گر نه استمرار نگاه غلط به حوزه فرهنگ به عنوان یک حوزه تبعی و هزینه کن، باعث آفات زیادی برای جامعه خواهد بود.

وی در توصیه به مدیرکل جدید عنوان کرد: مصاحبت خوب و صمیمی و بی ریا با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین ایجاد همگرایی و همدلی عملیاتی و زیرساختی با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین انجام کارهای موثر فرهنگی در مناطق کم برخوردار از مهم‌ترین اولویت‌های مدیر کل جدید باشد.

در ادامه عمران خودآموز، مدیرکل پیشین ارشاد ایلام ضمن برشمردن دستاوردهای دوران مدیریت خود، با اشاره به اینکه فرهنگ بومی پیش نیاز صیانت از فرهنگ ملی و فرهنگ عمومی است، افزود: نگاه سلبی و حذفی در فرهنگ و هنر جایی ندارد و راهگشا نیست و باید نگاه ها ایجابی و ناشی از تعامل و همکاری می توان در راستای از ظرفیت بی بدیل اصحاب فرهنگ و هنر با تعامل هرچه بیشتر بهره برد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم، اظهار کرد: امید است با هم اندیشی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، جوانان پاک و نجیب انقلابی، زمینه های فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای صیانت از ارزش ها و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی فراهم شود.

علی هوشمند با اشاره به ترسیم نقشه راه و تحول فرهنگی استان با تکیه بر اندیشه های ناب و ارزشمند نخبگان علمی و فرهنگی در مسیر گام دوم انقلاب، ابراز کرد: بهره مندی از مرز مشترک استان با عراق با توجه به اشترکات دینی، فرهنگی و مذهبی و استفاده از اشتراکات بی بدیلی اربعین حسینی برای تعامل و تبادل فرهنگی برای توجه به اقتصاد فرهنگی یکی از اولویت های برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان خواهد بود.

وی با اشاره به توجه به زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر استان، ابراز کرد: توجه به نخبگان فرهنگی و هنری، پاسداشت هنر اصیل ایثار و شهادت، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری امیدآفرین و نشاط اور متناسب با فضای استان و تعامل و همگرایی با مسئولان استانی و ملی و بهره گیری از ظرفیت بزرگ شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های مد نظر در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

کد خبر 29063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha