آذربایجان غربی تا ماه رمضان کمبودی در تامین گوشت مرغ ندارد

سرویس آذربایجان غربی- رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند ماه گفت: هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می شود ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود.

او ادامه داد:به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان و شب عید، ۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شده است.

کرامتی اضافه کرد: تعداد ۴ هزار و ۷۳۸ واحد نانوایی در سطح استان فعال است که با توجه به بازرسی های انجام گرفته در طی ماه های اخیر، ۵۰ درصد پرونده تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به ابن که نان قوت غالب مردم است باید نظارت و بازرسی ها بر نحوه فعالیت واحدهای نانوایی بیش از پیش افزایش یابد.

او بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی ها در ایام پایانی سال مشرف به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد.

به گفته کرامتی اینکه شکر؛ برنج و روغن تنظیم بازاری مورد نیاز مصرفی مردم استان تامین شده و در حال توزیع است و با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال باید آهنگ حمل اقلام به استان و روند توزیع تسریع یابد.

در ادامه مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به روند مطلوب توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازرگام در استان، افزود: در تلاش هستیم زیر ساخت های لازم برای افزایش خدمات دهی به مردم از طریق اینترنتی را ارتقا دهیم .

میر جمال ساداتی اضافه کرد: ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در جهت تنظیم بازار میوه شب عید تدارک و در انبارهای سازمان تعاون روستایی ذخیره سازی شده است که با آغاز اجرای طرح تنطیم بازار میوه همزمان با سراسر کشور توزیع خواهد شد.

کد خبر 29053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha