بیانیه رسمی هیئت دولت اقلیم کردستان در خصوص حمله موشکی به اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئت دولت اقلیم کردستان در بیانیە ای رسمی، خواستار موضع گیری جامعە جهانی علیە حملە موشکی بە اربیل شد.

بە گزارش کردپرس به نقل از شبکە تلویزیونی کردستان 24، هیئت دولت اقلیم کردستان بیانیە ای رسمی را دربارە حملە موشکی بامداد امروز بە اربیل، صادر کرد.

در این بیانیە آمدە:" در مورد حملە موشکی مذبوحانە بامداد روز 13 مارس 2022 علیە اربیل، کە گویا با توجیە هدف قرار دادن پایگاه اسرائیل در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل انجام شدە؛ اعلام می کنیم، منطقە ای کە هدف قرار گرفتە محلی غیرنظامی بودە و این توجیهات، فقط برای پنهان ساختن این جنایت فجیع بودە و تبلیغات رسانە ای عاملان حملە نیز عاری از حقیقت است. ایران چندین بار این تجاوزات را تکرار کردە و سکوت جامعە جهانی در مقابل این حملات نیز بزدلانە و زمینە ساز تداوم این جنایت است. از سازمان ملل، آمریکا، اتحادیە اروپا، جامعە عربی، دولت و مجلس عراق و دولت ایران می خواهیم، فورا در مورد این حملە و اتهامات بی اساس را انجام دادە و از مناطق هدف قرار گرفتە بازدید میدانی بە عمل آوردە و حقایق را برای جهانیان آشکار سازند و موضعی تند در مقابل این حملات اتخاذ کنند."

لازم بە ذکر است کە در ساعت 1 بامداد امروز یک شنبە 22 اسفند /13 مارس تعداد 12 عدد موشک بالستیک دور برد بە سوی اربیل شلیک شدە و وزارت امور داخلی اقلیم کردستان اعلام کرد کە این موشک ها بە مناطق مسکونی غیرنظامی و اطراف ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل و نیز نزدیکی ساختمان شبکە تلویزیونی کردستان 24 اصابت کردە و خسارات مادی زیادی بر جای گذاشتە و دو شهروند اقلیم نیز در این حملات بە صورت سطحی مجروح شدە اند.

کد خبر 29046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha