پارلمان کردستان: حملە موشکی بە اربیل هیچ توجیهی ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پارلمان کردستان ضمن محکوم کردن حملە موشکی بە اربیل، تاکید کرد کە این حملە هیچ توجیهی ندارد و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن انجام شود.

بە گزارش کردپرس بە نقل از کردستان 24، پارلمان کردستان طی اطلاعیە ای حملە موشکی بامداد امروز بە اربیل را بزدلانە خواندە و آن را بە شدت محکوم و تاکید کرد کە این حملە هیچ توجیهی ندارد.

در این اطلاعیە آمدە از دولت مرکزی عراق و جامعە جهانی خواستە شدە کە بە صورت جدی در مورد این حملە و بررسی آن و نیز جلوگیری از تکرار حملە علیە حاکمیت کشور و امنیت شهروندان اقدام کنند.

همچنین تاکید شدە:" ارادە مردم اقلیم برای پیشرفت و همزیستی مسالمت آمیز و ثبات اقلیم، قوی تر از آن است کە با اقدامات تروریستی مذبوحانە متزلزل شود."

لازم بە ذکر است کە در ساعت 1 بامداد امروز یک شنبە 22 اسفند /13 مارس تعداد 12 عدد موشک بالستیک دور برد بە سوی اربیل شلیک شدە و وزارت امور داخلی اقلیم کردستان اعلام کرد کە این موشک ها بە مناطق مسکونی غیرنظامی و اطراف ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل و نیز نزدیکی ساختمان شبکە تلویزیونی کردستان 24 اصابت کردە و خسارات مادی زیادی بر جای گذاشتە و دو شهروند اقلیم نیز در این حملات بە صورت سطحی مجروح شدە اند.

کد خبر 29039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha