برخورد با جرائم خشن در کرمانشاه تشدید می شود

سرویس کرمانشاه - رئیس کل دادگستری استان از تشدید برخورد با جرائم خشن در کرمانشاه نظیر تیراندازی، سرقت و مزاحمت های خیابانی خبر داد و گفت: اشرار و اراذل و اوباش جایی در استان ندارند و با هرگونه اقدام آن ها به شدت برخورد می شود.

به گزارش کردپرس، "پرویز توسلی زاده" در جلسه پیشگیری و مقابله با جرم تیراندازی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی جرائم مانند تیراندازی، سرقت، مزاحمت های خیابانی و ... اثرات منفی بیشتری بر روح و روان مردم می گذارد که لازم است قاطعانه تر با آن ها برخورد شود.

وی پلیس لیست اسامی مجرمان خظرناک و سابقه دار کرمانشاه را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد تا به شدت با آن ها برخورد شود و بدانند این استان جای امنی برای آن ها و رفتار مجرمانه اشان نیست.

توسلی زاده تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات مقابله ای که طی چند ماه اخیر با موضوع تیراندازی صورت گرفته است نتایج خوبی بدست آمده و افرادی که چنین سودایی را در سر می پروردند به این نتیجه رسیده اند که حتما در دام قانون گرفتار و مجازات می شوند.

قاضی القضات کرمانشاه یادآوری کرد: سمت و سوی برخورد پلیس و دستگاه قضائی علاوه بر تداوم و تشدید برخوردها با هاملان تیراندازی به سمت قاچاقچیان و فروشندگان اسلحه نیز از این پس بیشتر معطوف خواهد شد چرا که آن ها عملا ابراز وقوع جرم را فراهم می کنند.

وی همچنین خواستار افزایش گشت های پلیس در شهر و خصوصا مناطق جرم خیز با توجه به فرا رسیدن عید نوروز شد و گفت: دستگاه قضائی نیز در کنار ماموران انتظامی قرار دارند و با افراد مجرم بدون گذشت برخورد می شود.

توسلی زاده همچنین با اشاره به اطلاع رسانی خوب پلیس از اقدامات صورت گرفته در برخورد با محرمان و عاملان تیراندازی، گفت: همین اطلاع رسانی به موقع و درست باعث شده تا برخی مجرمان هوشیار شده و از ارتکاب جرم پرهیز و عموم مردم هم در جریان برخوردهای انجام شده قرار بگیرند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به سمت پیشگیری از وقوع جرم حرکت کنیم، یادآوری کرد: هر پرونده کیفری که تشکیل می شود لازم است یک پیوست فرهنگی مربوط به حل اختلاف نیز ضمیمه آن شود تا از اختلافات بعدی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: امروز هم پلیس و هم دستگاه قضائی اهتمام خوبی برای برخورد با مجرمان و ایجاد امنیت پایدار در جامعه را دارند و اقدامات مقابله ای لازم هم در حال انجام است.

توسلی زاده در پایان، پلیس را محور امنیت جامعه معرفی کرد و گفت: تقدیر از روسای کلانتری های سطح استان که عملکرد بهتری در خصوص کنترل جرائم حوزه استحفاظی خود داشته باشند در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 28996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha