ما بر راه حل دموکراتیک و مذاکره برای پیشگیری از تجزیه سوریه پافشاری می کنیم

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال وشرق سوریه با انتشار بیانیه ای به مناسبت 12 مارس سالگرد کشتار قامیشلو، بر میثاق خود برای مبارزه در جهت آزادی مناطق اشغال شده توسط ترکیه و نیروهای تحت امر آن، همچنین پیشگیری از تجزیه سوریه تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه ای به مناسبت 12 مارس، سالگرد کشتار کردهای قامیشلو توسط حکومت سوریه آن را تلاش حکومت برای ایجاد دشمنی میان کردها و اعراب منطقه دانست و بر میثاق خود برای مبارزه در جهت آزادی مناطق اشغال شده توسط ترکیه و نیروهای تحت امر آن، همچنین پیشگیری از تجزیه سوریه تأکید کرد.

مدیریت خودگردان در بخشی از این بیانیه که در خبرگزاری های فرات و هاوار منتشر شد، کشتار قامیشلو در سال 2004 را بذر ایجاد «دولت خودمختار» در شمال و شرق سوریه دانست و اعلام کرد: «این پروژه مناسب‌ترین پاسخ به قتل‌عام قامیشلو و تمامی اقدامات نابودگرانه علیه اراده جوامع و ایجاد دشمنی بین طیف‌های مختلف جامعه بود... همچنین مدیریت خودگردان، مدلی است که موفقیت حکومتی بر پایه برادری مردم، تکثر گرایی، و ایجاد جامعه‌ای اخلاق‌مدار را تضمین می کند. این پروژه سوریه را به پیشاهنگ دموکراسی در منطقه تبدیل و این منطقه را یکبار دیگر به مرکز تمدن دموکراتیک بدل خواهد کرد.»

مدیریت خود گردان در ادامه بر تلاش این نهاد برای تحقق صلح و امنیت در تمام سوریه تأکید و اعلام کرد: «ما بر راه حل دموکراتیک، مذاکره و مبارزه علیه ترور پافشاری می‌کنیم تا مانع تجزیه سوریه شویم. بر این اساس ما از حکومت سوریه و رسانه های دموکراتیک می‌خواهیم که برای تحقق کشوری دموکراتیک و ایجاد نظام تکثرگرای دموکراتیک غیرمرکزی گام بردارند.»

مدیریت خودگردان در پایان بر میثاق خود برای مبارزه برای «ایجاد امنیت و از میان برداشتن تروریسم در منطقه، آزادی عفرین و مناطق دیگر از اشغال حکومت ترکیه و شبه نظامیان تحت امر آن» تأکید کرد.

کد خبر 28994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha