اهداف آمریکا از معافیت کردهای سوریه از تحریم ها

سرویس جهان- واشنگتن گفته است با هدف کمک مالی به نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش و محدود کردن فقر کنونی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه می خواهد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را از تحریم های اعمال شده علیه این کشور مستثنا کند.

به گزارش کردپرس گزارش هایی در مورد تمایل آمریکا به معاف کردن مناطق تحت کنترل اداره خودگردان گردی در شمال و شمال شرق سوریه از تحریم‌های آمریکا منتشر شده است.

نشریه آمریکایی المانیتور و روزنامه شرق الاوسط در لندن، در گزارش خود گفته اند دولت جو بایدن به زودی معافیت کردها از تحریم ها را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مقامات دولت آمریکا گفته است واشنگتن قصد دارد با معاف کردن اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه از تحریم های موسوم به سزار علیه سوریه، به نیروهای کرد سوریه که در حال مبارزه با داعش هستند کمک کند تا هزینه های جنگ آسان تر فراهم شود.

همچنین دولت جو بایدن می‌خواهد با معاف کردن کردها از تحریم های آمریکا علیه سوریه، فقر کنونی در منطقه تحت کنترل کردها را محدود و کنترل کند.

با این حال، این نشریه از عدم رضایت ترکیه و کشورهای عربی نسبت به معافیت کردها از تحریم های آمریکا خبر داده است. ترکیه که نیروهای کرد سوریه را تروریست می خواند از مستثنی شدن آنها از این تحریم ها نگران است.

به نوشته شرق الاوسط، کشورهای عربی نیز میگویند این معافیت ناقض تحریم ها علیه سوریه است.

کد خبر 28985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha