رسانه‌ها برای حل مشکلات راهکار بدهند / تعداد زیاد پرونده‌های دادگستری زیبنده نظام نیست

سرویس ایلام - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در نشست خبری وهم اندیشی با رسانه ها گفت: برای حل معضلات و مشکلات جامعه، رسانه‌ها راهکار بدهند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مالک روشنی گفت: کار پیشگیرانه یک کار فرهنگی است و به عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نقش رسانه ها را در جامعه نقشی غیر قابل انکار دانست و گفت: رسانه از یک طرف زبان گویای مردم است و از یک طرف مخاطبینی دارد که تغذیه فکری آنها را انجام می دهد و یک رسانه موفق اگر برنامه های فرهنگی، علمی و مذهبی داشته باشد خودش یک دانشگاه است چون دارد مخاطبینش را تربیت می کند و اگر پیامی پیشگیرانه را انتقال دهد افراد زیادی را آگاه می‌کند.

معاون پیشگیری دادگستری استان ایلام گفت: رسانه به عنوان زبان گویای مردم خیلی از مشکلات و معضلات را شناسایی می کند که اگر ادارات و نهادهای مربوطه به موقع ورود نکنند فاجعه پیش می آید.

روشنی گفت: انتظار بنده از رسانه ها این است که به عنوان ناظر، مشکلات را منعکس کنند و از شما به عنوان کسی که حرفتان به مردم می رسد انتظار دارم که کمک کنید چرا که اگر پیشگیری کنیم برنده ایم.

او گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که سال به سال آمار پرونده هایش بالا برود. اگر ما با کار پیشگیرانه بتوانیم اطلاع رسانی کنیم مانع تشکیل خیلی از این پرونده ها می شویم.

روشنی تأکید کرد: از رسانه ها می خوام راهکار بدهند، پیشنهاد بدهند، طوری که ما و شما بتوانیم مردم را از گرفتاری نجات دهیم چرا که پرونده ها در این شرایط معیشتی که مردم در تنگنا هستند، غیر از بار روانی و رفت و آمد، برای آنها هزینه هایی نیز به دنبال دارد.

کد خبر 28967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha