سنندج تنها شهر قرمز کرونایی کردستان

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا در کشور تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۴۸ به ۹۹ شهر کاهش یافت که سنندج نیز از جمله آنها است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهر سنندج قرمز، شهرهای بانه، بیجار و دهگلان نارنجی و سروآباد، سقز، مریوان، قروه، دیواندره و کامیاران نیز زرد است.

وی با بیان اینکه در فاز ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی هم بشدت الزامی است، افزود: هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اُمیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورات مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان، اظهار کرد: تیم های آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات لازم در این زمینه را به خانواده‌ها ارائه می‌کنند و با توجه به اینکه این گروه بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند، والدین با واکسیناسیون فرزندانشان آنها را در برابر بیماری مصون کنند.

اخوان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد از جامعه هدف در کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۴ درصد دُز دوم و ۲۹ درصد هم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 28953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha