هوای سنندج در وضعیت خطرناک/شهروندان خود را در معرض هوای آزاد قرار ندهند

سرویس کردستان - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهرستان های سنندج و سقز با افزایش میزان ذرات معلق در هوا به حد خطرناک رسید.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: داده های ماخوذه از ایستگاه های پایش کیفی هوا، نشان می دهد که در شرق کشور عراق، گرد و غبار شدیدی تشکیل شده و این پدیده همراه با وزش باد، از ساعت ۳ بامداد امروز شنبه به استان کردستان، وارد شده است.

وی افزود: طبق اطلاعات کسب شده از شهرهای فاقد ایستگاه، میزان دید افقی و وضعیت ظاهری هوا و همچنین با استناد به داده های ماخوذه از ایستگاه های پایش کیفی هوا، وضعیت هوا در سنندج و سقز، خطرناک تشخیص داده شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، وضعیت هوای کامیاران و مریوان را بسیار ناسالم و وضعیت هوای قروه را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، اعلام کرد.

حمیدی ادامه داد: در سایر شهرهای استان وضعیت در حد قابل قبول است و با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد، پایداری این وضعیت تاغروب امروز بوده و روند آلودگی گرد و غبار به تدریج کاهشی و از استان خارج می شود.

وی اظهار کرد: از آحاد مردم تقاضا می شود، از قرارگیری در معرض هوای آزاد و ورزش کردن، جدا خودداری کنند، به ویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی با توجه به شرایط قرارگیری در بحران اومیکرون تنفس در هوای آلوده و مرطوب احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را دوچندان می کند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: بر اساس اطلاعات واصله از هواشناسی استان این وضعیت تا آخر امروز تداوم داشته و به دلیل وجود جریانات جوی و وزش باد شدت آن تا اواخر امروز و غروب کاسته می شود.

کد خبر 28948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha