اعلام حمایت رئیس جمهور عراق از ابتکار عمل سیاسی برای برون رفت از بن بست سیاسی کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهوری عراق با انتشار توئیتی تأکید کرد که از ابتکار عمل عبور از بن‌بست سیاسی و وضعیت بلاتکلیف حقوقی قدردانی می‌کند.

بە گزراش کردپرس بە نقل از سایت خبری و تحلیلی، میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، از «ابتکار عمل برای عبور از بن‌بست سیاسی» در کشور استقبال کرد.

رئیس جمهوری عراق با انتشار توئیتی تأکید کرد که از ابتکار عمل عبور از بن‌بست سیاسی و وضعیت بلاتکلیف حقوقی قدردانی می‌کند.

او افزود که وظیفه همه نیروهای سیاسی حمایت از تلاش‌های ملی برای تحقق نصاب‌های قانونی و آغاز تشکیل دولت مقتدر حامی امنیت و خادم ملت است که بتواند چالش‌های اقتصادی و معیشتی کشور را پاسخ دهد و از حاکمیت و ثبات کشور در سایه متغیرهای بین‌المللی صیانت کند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز با انتشار بیانیه ای ضمن تأکید بر اینکه به مأموریتی که بر دوش داشته عمل کرده، گفت که از هر تلاشی برای برون رفت از بن بست سیاسی کنونی حمایت می کند.

این در حالی است که پیش از ظهر امروز (جمعه 11 مارس) جلسه چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه برای بررسی مکالمه تلفنی مقتدی صدر و نوری المالکی برگزار شد.

مقتدی صدر شب گذشته طی اقدامی غافلگیرکننده با نوری المالکی و نیز مسعود بارزانی و محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

کد خبر 28939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha