عضو ارشد اتحادیه میهنی: مذاکرات دوجانبه با حزب دمکرات، قطع شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد به دنبال طرح پیشنهادی از سوی بافل طالبانی رهبر این حزب به مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات، هیچ گونه دیدار یا ارتباطی بین دو حزب انجام نگرفته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه الرابعه، "شیرزاد صمد" در این باره گفت: از آن زمان هیچ گونه تماس و ارتباطی بین دو حزب برقرار نشده است و اتحادیه میهنی، از طریق رئیس مشترکش بافل طالبانی طرح جدیدی را ارائه کرد که این امر نشان دهنده آن است که درهای گفتگو از سوی اتحادیه میهنی در مقابل همه جریانات سیاسی به ویژه احزاب کرد باز است.

شیرزاد صمد افزود: حزب دمکرات کردستان به دلیل تأکید بر ادامه حضور در جبهه سه گانه با مشارکت حلبوسی و جریان صدر، هیچ پاسخی به اتحادیه میهنی نداده است و با استناد به ائتلاف هایش از موضع قدرت، رفتار می کند و به گفتگو و مذاکره با شرکایش در اقلیم کردستان به ویژه اتحادیه میهنی کردستان کاملا بی توجه است.

یادآور می شود حزب دمکرات به عنوان رقیب اتحادیه میهنی در صحنه سیاسی اقلیم کردستان، ضمن نزدیک شدن به جریان صدر و ائتلاف سیاده به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق، وارد نقشه ائتلاف های صحنه سیاسی عراق شده است. جبهه مذکور از تشکیل دولت اکثریت با حضور جریاناتی که حائز اکثریت کرسی های مجلس شده اند حمایت می کند. این در حالی است که اتحادیه میهنی با دور نگه داشتن خودش از این موضوع، بر ضرورت تشکیل دولت توافقی با حضور همه جریانات سیاسی دارد و ائتلاف بین جریانات کرد درباره مسائل مربوط به حضور در قدرت در بغداد را در صدر اولویت هایش قرار داده است.

کد خبر 28349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha