عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان: به هیچ توافقی درباره رئیس جمهور دست نیافته ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان–- یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان آخرین تحولات در زمینه مذاکرات بین احزاب کرد پیرامون ریاست جمهوری عراق را اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ریزان شیخ دلیر" در این باره گفت: احزاب کرد هنوز درباره نامزد واحد برای ریاست جمهوری عراق به توافق نرسیده اند و به همین دلیل، ما منتظر حکم دادگاه عالی فدرال درباره غیر قانونی دانستن اقدام رئیس مجلس در زمینه ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری هستیم.

ریزان شیخ دلیر افزود: هر دو حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان نامزد خاص خودشان را برای ریاست جمهوری معرفی کرده اند و سرنوشت این پس در مجلس و براساس رأی نمایندگان مشخص خواهد شد.

یادآور می شود اخیرا به دنبال رد صلاحیت هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان از سوی دادگاه عالی فدرال عراق، محمد حلبوسی رئیس مجلس و متحد مسعود بارزانی اقدام به ثبت نام مجدد از نامزدهای پست ریاست جمهوری کرد و حزب دمکرات کردستان "ریبر احمد خالد" از اعضای ارشدش را به عنوان نامزد این پست معرفی کرد. این اقدام با اعتراض سایر جریانات سیاسی عراق مواجه شد و شکایتی را در این باره به دادگاه عالی فدرال ارائه کردند. دادگاه مذکور تاکنون چند بار صدور حکم در این باره را به تعویق انداخته است.

کد خبر 28267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha