حل مسئله از سرگیری صادرات نفت عراق به ترکیه از راههای دیپلماتیک ببن بغداد و آنکارا امکان پذیر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو کمیسیون نفت و گاز مجلس عراق، یکی از دلایل مانع تراشی آنکارا در برابر روند سرگیری صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه را مسئله پرداخت جریمه مالی به بغداد، اعلام کرد.

به گزارش کردپرس،  علی عبدالستار در گفتگو با خبرگزاری «المطلع» گفت: تصمیم آنکارا برای توقف روند صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه پس از آن صورت گرفت که عراق در دعوی مطرح شده در دیوان بین‌المللی پاریس برنده شد.

وی تصریح کرد: مطرح شدن دعوی بغداد علیه آنکارا به این دلیل بود که ترکیه بدون موافقت دولت فدرال عراق نفت اقلیم کردستان را از طریق بندر جیهان صادر می کرد.

علی عبدالستار با تاکید براینکه پیروزی عراق در دعوی علیه ترکیه، تعیین جریمه ای حدود یک میلیارد و 400 تا 600 هزار دلاری برای ترکیه در پی داشت که بایدبه عراق بپردازد، افزود: دولت ترکیه ازدولت اقلیم کردستان خواسته است که به منظور از سرگیری صادرات نفت خود، این جریمه مالی را به جای ترکیه به بغداد، پرداخت کند.

 وی با اشاره به اینکه زمین لرزه اخیر در ترکیه به خطوط لوله صادرات نفت عراق آسیب وارد کرده است، تاکید کردکه حل مسئله از سرگیری صادرات نفت عراق به ترکیه از راههای دیپلماتیک ببن بغداد و آنکارا امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 2756162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha