ظفر پارتی: از قلیچدار اوغلو حمایت می کنیم

سرویس ترکیه - امید اوزداغ رهبر حزب ظفر و حامی سینان اوغان در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در دور دوم از کمال قلیچدار اوغلو حمایت می کند.

به گزارش کردپرس، امید اوزداغ رهبر ملی گرای افراطی حزب ظفر و حامی بزرگ سینان اوغان دیگر نامزد ریاست جمهوری در دور اول انتخابات، امروز در یک کنفرانس مشترک خبری حمایت رسمی خود را از کمال قلیجدار اوغلو نامزد اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد.

قلیچدار اوغلو و اوزداغ پس از نشستی یک ساعته در مقر حزب ظفر یک کنفرانس خبری ترتیب دادند.

امید اوزداغ در سخنانی مهمترین مشکل ترکیه را بازگشت 13 میلیون پناهجو و مهاجر غیر قانونی به کشورهایشان دانست و بازگشت این پناهجویان را به عنوان شرط لازم برای غلبه بر بحران اقتصادی در ترکیه برشمرد.

او با ادعای این که پناهجویان و مهاجران غیر قانونی سالانه 11 میلیون دلار هزینه بر دوش مردم ترکیه می گذارند، گفت: «با صرف 11 میلیارد دلار در سال و فروش شهروندی ترکیه نمی توانیم مردم ترکیه را به خرید ملک وادار کنیم، نمی توانیم برای فرزندانمان شغل پیدا کنیم. یک کشور نمی تواند اقتصاد و امنیت خود را با 13 میلیون پناهنده مدیریت کند. از این رو در انتخابات  14 می از مردم ترکیه برای بازگرداندن پناهجویان به وطن خود حمایت خواستیم.»

او با اشاره به دیدار چند روز گذشته خود با نعمان کورتولموش یکی از مقامات ارشد حزب عدالت و توسعه (AKP) از پاسخ منفی این حزب به درخواست بازگشت پناهجویان خبر داد و گفت که در مقابل کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون از این درخواست استقبال کرده است.

قلیچدار اوغلو نیز در سخنانی نشست خود با رهبر حزب ظفر را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت که یک توافق نامه برای دست یابی به صلح پایدار و بازگشت به یک سیستم پارلمانی قدرتمند، بین این دو رهبر امضا شده است.

لازم به ذکر است که امید اوزداغ بامداد امروز در توئیتی  شرط خود را برای حمایت از کمال قلیچدار اوغلو دریافت پست وزارت کشور اعلام کرده بود. 

کد خبر 2756098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha