۷۰۰ سال زندان برای آمریکایی متولی کارخانه اسلحه سازی  در اقلیم کردستان

سرویس جهان- دادگاهی در آمریکا یک شهروند این کشور را به اتهام شکنجه یک کارمند و انتقال غیرقانونی قطعات اسلحه به اقلیم کردستان عراق به منظور تأسیس کارخانه اسلحه سازی به بالاترین میزان حبس محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد راس روجیو، شهروند ۵۴ ساله شهر استرودسبرگ ایالت پنسیلوانیا را به اتهام شکنجه یک شهروند کشور استونی به مجازات حداکثری زندان محکوم کرده است. یک هیئت منصفه دادگاه فدرال آمریکا او را در این مورد گناهکار شناخت.

بر اساس دادنامه، روجیو در سال ۲۰۱۵ تلاش کرده است به نیروهای کرد عراق برای تاسیس کارخانه اسلحه سازی کمک کند. او همچنین یکی از کارمندان خود را که به مدت ۳۹ روز تحت بازداشت نیروهای کرد عراقی بود، شکنجه کرده است.

یکی از اتهامات او همکاری و همدستی با نیروهای کرد عراقی در بازداشت و شکنجه شهروند تبعه استونی بوده است.

در ادامه دادخواست اشاره شده که روجیو در تلاش برای تاسیس کارخانه اسلحه سازی در استان سلیمانیه عراق قطعات اسلحه را به صورت غیرقانونی وارد اقلیم کردستان عراق کرده است.

به او اتهامات دیگری همچون فریبکاری و پولشویی وارد شده است.

روجیو قرار بود با تأسیس کارخانه اسلحه سازی مسلسل ام چهار و کلت برای نیروهای ویژه کرد عراق در اقلیم کردستان عراق تولید کند.

نشریه رولینگ استون آمریکا در گزارشی پیرامون این پرونده، میزان مجازات او را ۷۰۰ سال زندان عنوان کرد که او در ماه سپتامبر روانه زندان خواهد شد.

هیئت منصفه دادگاه فدرال آمریکا در شهر استرودسبرگ، روز جمعه گذشته راس روجیو را به اتهام قاچاق اسلحه و شکنجه شهروند تبعه استونی و همدستی با نیروهای کرد عراق مجرم شناخت.

کد خبر 2756023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha