سدها و مخازن آبی در اقلیم کردستان، بخش حیاتی از منابع آبی عراق هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  وزیر منابع آب دولت فدرال، تأکید کرد که سدها و مخازن آبی در اقلیم کردستان، بخش حیاتی از منابع آبی عراق هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«ناس نیوز» وزارت منابع آب دولت مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد که عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آب عراق و هیئت همراه او در اربیل با مسروربارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و در خصوص طرح های رهاسازی آب از سدهای اقلیم و آبیاری در سراسر عراق، بویژه در استانهای مرکزی و جنوبی، گفتگو کرد.

این بیانیه حاکی است که در این دیدار در خصوص امکان احداث سدهای جدیدی با توجه به پژوهشهای راهبردی آب و خاک عراق و راه های هماهنگی و همکاری، بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر منابع آب عراق، گفت: نخست وزیر اقلیم کردستان حمایت از کار کمیسیون های مشترک بین طرفین را خواستار شد و خاطرنشان کرد که تغییرات آب و هوایی بر منابع آب عراق تاثیر زیادی گذاشته است.

وزیر منابع آب عراق، توضیح داد که سدها و مخازن آبی در اقلیم کردستان بخش حیاتی از منابع آبی عراق را تشکیل می دهند.

در این بیانیه آمده است که عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آب عراق در دیدار جداگانه ای با بیگرد طالبانی، وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان در وزارت کشاورزی و منابع آب اقلیم، درخصوص  ساز و کارهای فعال سازی سدها در اقلیم کردستان بر اساس چارچوب طرح دولت فدرال و با هماهنگی تیم فنی این وزارتخانه و اداره کل سدها و مخازن اقلیم، بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار همچنین موضوع تعمیر و نگهداری سدهای دوکان، دربندیخان و دهوک و لزوم انجام کارهای تعمیراتی مرتبط با ایمنی سدها و اطمینان از ماندگاری آنها و بهره برداری و تداوم آنها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیگردطالبانی دراین دیدار به نوبه خود تاکید کرد که هماهنگی در سطح عالی بین وزارتخانه های منابع آب دولت فدرال و اقلیم کردستان و بهره برداری از منابع آبی طرفین، وجود دارد. 

کد خبر 2755984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha