فعالان سیاسی زندانی از HDP نامزد نخواهند شد

سرویس ترکیه - اعضای HDP و حزب چپ سبز تصمیم گرفتند تا هیچ نامزدی را از میان فعالان سیاسی زندانی معرفی نکنند.

به گزارش کردپرس، اولین نشست مشترک بین اعضای حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای توافق بر سر موضوعات مربوط به شرکت در انتخابات و تعیین نامزدهای نمایندگی مجلس ترکیه، برگزار شد. بر این اساس HDP در این دوره هیچ یک از اعضای زندانی خود را به عنوان نامزد شرکت در انتخابات پارلمان معرفی نخواهد کرد.

مزوپوتامیا به نقل از منابع خود در HDP از تصمیم این حزب برای عدم معرفی نامزدهای زندانی برای انتخابات مجلس خبر داد. در انتخابات سال 2018 لیلا گوون رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (DTK) با وجود این که به عنوان نامزد HDP از حوزه حکاری رأی آورده بود، از زندان آزاد نشد و به این ترتیب حق او برای نمایندگی مجلس از بین رفت. HDP و حزب چپ سبز تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی از معرفی نامزدهایی که در زندان به سر می برند خود داری کنند.

از دیگر موارد مورد بحث در این نشست نیز تهیه فهرستی از افراد شاخص سیاسی بود. HDP در نظر دارد تا از از برخی از فعالان شناخته شده برای نامزدی در انتخابات مجلس ترکیه دعوت به عمل آورد. با این حال هنوز هیچ نامی از این افراد اعلام نشده است.

کمیته توافق دو حزب ارزیابی درباره نامزدی یا عدم نامزدی 451 فعال سیاسی خود را که در جریان پرونده انحلال حزب احتمال دارد شامل محکومیت به منع از هرگونه فعالیت سیاسی شوند، به نشست بعدی واگذار کرد.

کد خبر 2753947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha