ایران حمله آمریکا به دیرالزور سوریه را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تجاوزکارانه و تروریستی ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه را محکوم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از وزارت خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:  استمرار حضور غیرقانونی نظامی آمریکا و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و حمله به اهداف مختلف در این کشور، نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی این کشور است.

کنعانی با اشاره به اقدامات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی و سکوت یا همراهی آمریکا با این رژیم جعلی افزود: ادعای آمریکا مبنی بر حضور در سوریه برای مبارزه با داعش که خود در ایجاد آن نقش اساسی داشته، صرفاً بهانه‌ای برای ادامه اشغالگری و غارت ثروت‌های ملی سوریه از جمله منابع انرژی و غلات این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد اتهامات مقامات سیاسی و نظامی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مقامات آمریکا همواره اتهامات بی اساس و اثبات نشده ای را مطرح و بر مبنای آن قضاوت می کنند، اما کاخ سفید بداند که این روش منسوخ شده است.

کنعانی افزود: هرگز فراموش نخواهد شد که سردار سلیمانی و مستشاران ضد تروریسم ایرانی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه داشته اند و
اکنون نیز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.

 

کد خبر 2753854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha