داشته های بی بدیل گردشگری کردستان در سطح ملی و بین المللی معرفی شود

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کردستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بی بدیل تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در بازدید از اجرای مراسم آئینی جشن ملی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خانه کرد سنندج، گفت: ایام نوروز فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری، تولیدات صنایع دستی، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم استان کردستان است.

وی اجرای مراسم نوروزگاه را اقدامی ارزشمند برای معرفی استان عنوان کرد و افزود: در این رویداد فرهنگی مجموعه ای از فرهنگ های ریشه دار و بااصالت مردمان استان کردستان برای مهمانان و گردشگران نورزوی به نمایش درآمده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی همچنین به تنوع و زیبایی آثار صنایع دستی استان اشاره کرد و اظهار کرد: ساخته های دست زنان و مردان هنرمند این دیار که با عشق، تلاش، ذوق و سلیقه تولید می شود به خوبی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

فرشادان با بیان اینکه کردستان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و یکی از مقاصد سفرها بوده است، ادامه داد: تداوم حضور گردشگران در استان موجب درآمدزایی و شناساندن فرهنگ، آداب ورسوم کهن و غنی این منطقه به سایر مناطق کشور خواهد شد.

وی یادآور شد: امید است با برگزاری چنین رویدادهایی بتوانیم ظرفیت های ویژه گردشگری و فرهنگی کردستان را بیش از پیش به کشور و جهان معرفی کنیم.

کد خبر 2753836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha