اقتصاد کردستان قربانی آفت های سیاست و مدیریت دولت گذشته

سرویس کردستان - نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه کردها انتظار دارند خدمات دولت سیزدهم را لمس کنند، گفت: مطرح کردن مولفه های جدید، کردها را به سوی انتخاب شما کشاند بنابراین کردها انتظار ندارند خارج از دایره نگاه دولت شما قرار گیرند.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در نطق میان دستور امروز خود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چشم انتظاری از آفت‌های سیاست و مدیریت است، گفت: برای کردها چشم انتظاری در بخش های دیپلماسی سیاسی، توسعه اقتصادی، گردشگری دینی، فرهنگی و درمانی آفات دولت های گذشته بوده و در این میان اقتصاد کردستان در دولت گذشته با چشم اندازی مضاعف عجین بوده است.

وی اظهار کرد: چشم اندازی راه آهن، ساماندهی کولبران، اتمام کریدور شمال - جنوب، رفع مشکل آب آشامیدنی سنندج و مساله حقابه، اتمام پروژه سد دیواندره، شروع عملیات اجرایی بیمارستان کامیاران، کشاورزی و دامپروری، رفع بیکاری و ساماندهی دستفروشان و صنایع تبدیلی از این دسته هستند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: غفلت های عامدانه دولت روحانی از اقتصاد و زیرساخت های توسعه محور کردستان ما را در ردیف بیکارترین استان های کشور قرار داده است، آقای رئیسی تئوری ایران قوی شما، تئوری اقتصادمحور، سیاست ورز، جامعه باور، عدالت محور، گفتمان محور و توسعه محور است.

فرشادان ادامه داد: بنابراین بر اساس این شاخصه‌ها انتظار نداریم در دولت محرم ما کردها نامحرم باشیم؛ انتظار نداشتیم سفر شما به کردستان به تاخیر بیفتد؛ سفر شما به کردستان را با ساماندهی کولبران، کارگران و دستفروشان و با مکانیزم های توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، احداث پروژه تله کابین، توسعه زیرساخت های آب و راه گره زدیم.

وی یادآور شد: امروز تصمیماتی برای کردستان من گرفته می شود که مردم را نسبت به شما بدبین کرده است می طلبد از این بدبینی ها جلوگیری کنید؛ بدون تعارف هنوز برخی از نزدیکان شما تئوری شما را درک نکرده اند؛ مدیریت نیروی انسانی و چینش نیروهای کارآمد و متخصص بخش عظیمی از توسعه است اما متاسفانه نیروگزینی در کردستان از نگاه توسعه محور و عادلانه دور شده است و همین پاشنه آشیل دولت شما در کردستان است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز می خواهم انتقادی را به گوش هیات دولت و مدیران ارشد شما برسانم شاید تجدیدنظر کنند؛ عده ای انتصابات در کردستان را با تقسیم گوشت قربانی اشتباه گرفته اند و ما کردها انتظار نداریم وزارت نیرو در رفع مشکل آب آشامیدنی سنندج که به سادگی قابل حل است تامل کند؛ ما انتظار نداریم سنندج که زادگاه عالمان و عارفان است و شهرستان های حوزه انتخابیه با وجود صدها نخبه علمی و مدیریتی در نگاه حاشیه ای دولت شما قرار گیرند.

فرشادان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: عقب ماندگی و محرومیت تاریخی کردستان در بخش زیرساخت ها نتیجه اهمال و کم کاری وزارت راه در ادوار گذشته است؛ در سال علیرغم افزایش بودجه هزار میلیارد تومانی برای کردستان هنوز مردم چشم انتظار سوت قطار در سنندج هستند؛ پروژه راه آهن همدان – سنندج جزو پروژه هایی است که پس از 17 سال چشم انتظاری در سایه برکت دولت های قبلی هنوز افتتاح نشده در حالی که ظرفیت جابجایی سالانه 3 میلیون تن بار و 700 هزار مسافر دارد و اگر دولت بنا دارد پروژه های ناتمام را تمام کند تعیین تکلیف این راه آهن اولویت ما است؛ در همین راستا کمیسیون تلفیق، بودجه ردیف بودجه انتقال ایستگاه گردنه صلوات آباد به سه راهی مریوان و مرز باشماق را تصویب کرده لطفا با یک دستور ویژه و جهادی برای اتصال کردستان به شبکه ریلی اقدام کنید.

وی اظهار کرد: ما انتظار نداریم وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم از حوادث جاده های کردستان بی خبر باشد؛ در دولت های گذشته بارها فریاد زدیم چرا جاده های ما به قتلگاه تبدیل شده اند اما متاسفانه کسی توجهی نکرد و ناچار شدیم از طریق استیضاح وزیر راه وارد شویم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: طول شبکه راهی روستایی کردستان 6 هزار و 70 کیلومتر است که فقط 2 هزار و 900 کیلومتر آن آسفالت است در حالی که از آنها استفاده ترانزیتی می شود با این وضعیت روستاها نمی توانند دروازه توسعه باشند.

فرشادان ادامه داد: وزارت بهداشت ساخت بیمارستان کامیاران که بودجه و ردیف اعتباری آن در کمیسیون تلفیق پیش بینی شده را مورد توجه و همچنین راه اندازی درمانگاه و داروخانه شبانه روزی را در شهرهای حوزه انتخابیه در اولویت قرار دهد.

وی یادآور شد: مجلس مکان مطالبات استراتژیک و آینده ساز و محل تصمیمات کلان است اما متاسفانه برای ما مایه شرمساری است که به جای پیگیری مطالبات کلان باید ماشین برف روب و گریدر و نمک و شن درخواست کنیم؛ هشدارهای بنده را جدی بگیرید و اگر سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و نظامی وارد نمی شدند امروز در سنندج شاهد مشکلات جدی بودیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد با انتقاد از اینکه اقتصاد کردستان فلج است، بیان کرد: امیدواریم وزیر اقتصاد ما را ناچار نکند استیضاح و سوال را در دستور کار قرار دهیم.

فرشادان گفت: به فرصت طلبان و باج گیران فضای مجازی و ورشکستگان سیاسی در کردستان که مدعی پاک دستی در گذشته هستند و اگر تایید صلاحیت می شدند قهرمان این روزهای وضعیت کردستان بودند هشدار می دهم که از آب گل آلود ماهی نگیرید و در پی این نباشید که خود را بیگناه نشان دهید؛ اگر در دوران مسئولیت تان مشکلات را حل می کردید در حال حاضر شاهد مشکلات موجود نبودیم؛ همه باید در این رابطه پاسخگو باشیم.

کد خبر 26188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha