مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به 615 مبتلا و 53 فوتی رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۶۱۵ نفر مبتلا شده‌ و ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به تعداد مبتلایان و چهار نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است.

او ادامه داد: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۶۰۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۶۱۵ نفر شامل ۳۸ درصد مثبت بود.

آقازاده بیان کرد: تاکنون ۳۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۵ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۲۷۴ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۰ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۴۱ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مبتلایان به تفکیک شهرستان ها در ارومیه: 195مورد، بوکان: 80 مورد، خوی: 81 مورد، شاهین دژ: 38مورد، میاندوآب: 56 مورد، مهاباد: 39 مورد، هستند.

آقازاده افزود: همچنین تکاب: 18 مورد، سلماس: 15 مورد، نقده: 21مورد، سردشت 17 مورد، اشنویه 13 ، پیرانشهر 14 مورد، ماکو: 11 مورد، چایپارە 4 مورد، چالدران 3 مورد، پلدشت و شوط 5 مورد بیمار مثبت کرونا دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

او تاکید کرد: ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد و مردم می توانند با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

کد خبر 257685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha