آمار مسمومان مصرف الکل در آذربایجان غربی افزایش یافت

سرویس آذربایجان غربی- تاکنون ۲۶ نفر در استان به علت سوء مصرف الکل دچار مسمومیت شده اند در حالیکه اولین مسمومیت در روز 20 اسفند ماه سال گذشته رخ داده بود که دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تا دیروز از اطلاع رسانی در این خصوص امتناع کرده بود.

به گزارش کردپرس، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران از افزایش شمار مسمومان ناشی از مصرف الکل در استان خبر و داد و افزود: از ۲۰اسفند سال ۹۸تا به امروز، ۹ فروردین، ۲۶ نفر در استان به علت سو مصرف الکل دچار مسمومیت شده اند.

دکتر باقر بهرامی با بیان اینکه از این تعداد متاسفانه ۵نفر فوت شده اند، تصریح کرد: از لحاظ جنسیتی ۳نفر زن و مابقی مرد هستند.

بهرامی با اشاره به اینکه در بین مسموم شدگان ناشی از مصرف الکل، کودک و نوجوان نیز وجود دارد، ادامه داد: ارومیه با ۱۱ مسمومیت بیشترین آمار را در استان دارد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا متاسفانه شاهد افزایش شایعات مبنی براینکه مصرف الکل باعث جلوگیری از ابتلا به کرونا می شود، شده است، گفت: این ذهنیت کاملا اشتباه بوده و مردم استان با توجه به این شایعات جان خود را به خطر نیندازند.

به گزارش کردپرس، شیوع مصرف الکل در آذربایجان غربی بنا به گفته رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از 20 اسفند ماه شروع شده اما دانشگاه علوم پزشکی استان روز گذشته(8 فروردین) از این آمار پرده برداشت و اعلام کرد؛ 5 نفر نیز جان باخته اند.

آماری که تا کنون از دید رسانه ها مخفی مانده بود درحالی که می توانست ضمن آگاهی بخشی از ایجاد تلفات جانی بکاهد.

کد خبر 257681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha