آذربایجان غربی در رتبه 23 مبتلایان کرونای کشور

سرویس آذربایجان غربی- معاون اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در میزان مبتلایان به کرونا رتبه ۲۳ ام را در کشور دارد و ضروری است مردم بیشتر در رعایت موارد بهداشتی در مقابل این بیماری دقت کنند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ورود استان آذربایجان غربی از پنجم فروردین ماه امسال به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تا 500 نفر به زون قرمز تهدیدی جدی تلقی شد و از مردم خواسته شد تا با رعایت موارد ایمنی مطرح شده در حفظ سلامتی خود و آحاد جامعه تلاش کنند.

اما تنها در عرض 4 روز، 100نفر به آمار مبتلایان افزوده شد، این در حالی است که از هشتم فروردین ماه نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی تحت شدیدترین شرایط تردد در شهرها و روستا وضع شده است ولی هنوز کاستی هایی در این طرح دیده می شود.

امروز معاون اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در سیزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: آذربایجان غربی در میزان مبتلایان به کرونا رتبه ۲۳ ام را در کشور دارد، ولی این بدان معنی نیست که مشکلی وجود ندارد و مردم باید همچنان رعایت کنند.

مصطفوی با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از روز جمعه در ۵۴ نقطه از آذربایجان‌غربی کلید خورده است، اضافه کرد: مردم استان همکاری خوبی در زمینه مقابله با بیماری کرونا دارند ولی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنان عمق فاجعه را درک نکرده‌ و کرونا را جدی نگرفته‌اند.

او در خصوص آمار بالای مبتلایان کرونا در بوکان و میاندوآب در جنوب استان گفت: این دو شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی به دلیل سفرهای بین شهری و پذیرش مسافر از شهرستان‌های همجوار دچار شیوع گسترده کرونا شده اند بنابراین بهتر است مردم در خانه بمانند تا باعث انتقال نشوند.

آذربایجان‌غربی از روز هشتم اسفند سال گذشته با شناسایی نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در ردیف استان‌های درگیر این بیماری قرار گرفت اما اکنون نمودار صعودی مبتلایان در آذربایجان غربی همچنان نگران کننده است و تا کنون دلیل یا دلایل رشد صعودی این نمودار در استان مطرح نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرده بود؛ طبق پیش‌بینی‌ها، امکان افزایش جهشی مبتلایان به کرونا طی هفته دوم فروردین ماه در استان وجود دارد و امیدواریم با همراهی مردم و تلاش بیش از پیش مسوولان، این هفته با کمترین مشکل همراه باشد.

دکتر جواد آقازاده عملکرد این استان در مقابله با کرونا ویروس را جزو استان‌های با عملکرد خوب در کشور دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت مراکز درمانی استان درخصوص کرونا مطلوب است و کمبودی وجود ندارد، ولی پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده این وضعیت به سمت مبتلایان و افراد مشکوک بیشتر، تغییر یابد.

کد خبر 257669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha