روزهای 12 و 13 فروردین تردد در شهرستان مهاباد ممنوع است

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه شهرستان مهاباد مصوبات شرایط تردد در این شهرستان را بر اساس مصوبات ستاد کرونای مهاباد اعلام کرد و گفت: این مصوبات از امروز ساعت ۸ صبح اعمال شده است.

ایرج شجاعی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در خصوص شرایط تردد در حوزه شهرستان مهاباد افزود: بر اساس این مصوبات مراجعه روستائیان محترم به شهر صرفا در موارد ضروری و با تایید دهیار آن روستا و صدور برگ تردد امکان پذیر است و روستاهای فاقد دهیاری جهت صدور برگ تردد به نزدیک ترین دهیاری محل مراجعه نمایند .

شجاعی ادامه داد: همچنین کشاورزان محترم ( باغدران و زارعین ) ساکن شهر مهاباد صرفا با ارائه شناسنامه باغی عکس دار یا دفترچه کشاورزی عکس دار به همراه کارت ملی و خودرو پلاک مهاباد بدون سرنشین خانوار تردد نمایند .

فرماندار مهاباد اظهار کرد: واحدهای تولید دامی (صاحبان و پرسنل) گاوداری، مجتمع جهاد آباد، سردخانه ها و گلخانه ها که در شهر سکونت دارند صرفا با دریافت کارت تردد از جهاد کشاورزی می توانند با خودرو پلاک مهاباد بدون خانوار رفت و آمد نمایند همچنین مرغداری ها (صاحبان و پرسنل) که در شهر سکونت دارند صرفا با دریافت کارت تردد از دامپزشکی می توانند با خودرو پلاک مهاباد بدون خانوار رفت و آمد کنند.

او با اشاره به نحوه تردد صاحبان و پرسنل صنایع و کارگاهها گفت: این افراد به ویژه در شهرک صنعتی که در شهر سکونت دارند صرفا با دریافت کارت تردد از اداره صنعت ، معدن و تجارت تنها می توانند با خودرو پلاک مهاباد و بدون خانوار به رفت و آمد اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه خروجی های شهر از امروز مسدود می شوند، بیان کرد: مسیر مهاباد ارومیه از یادمان شهید حیدری ، مسیر مهاباد بوکان از پمپ بنزین عمری ، مسیر مهاباد سردشت از تاقه دار ، مسیر مهاباد پسوه از فلکه کوهسار مسدود می شود.

او با اشاره به افزایش طرح فاصله گذاری اجتماعی در داخل شهر نیز اظهار کرد:سه راه حافظ به طرف مسجد جامع(مزگه وتی سوور)، خیابان طالقانی شرقی مابین واحد امانی شهرداری و قنادی گلاله سوره مسدود می گردد .

شجاعی در خصوص بیماران خاص و سرطانی که داروهایشان در سطح شهر موجود نیست گفت: این افراد در صورتی که دارای پرونده فعال دارویی هستند می توانند جهت دریافت برگه تردد یک روزه به مقصد ارومیه به داروخانه هلال احمر مهاباد مراجعه نمایند همچنین برای بیماران غیر از بیماران خاص که نیاز به دریافت خدمات پزشکی در ارومیه دارند با ارائه مدارک و اخذ مجوز از دبیرخانه ستاد می توانند تردد نمایند .

فرماندار مهاباد با اشاره به نحوه تردد کارکنان در شرایط ویژه تردد نیز گفت: آندسته از کارکنان ساکن مهاباد شاغل در ادارات فعال شهرهای دیگر با ارائه برگ تردد یا ماموریت روزانه می توانند از شهر خارج و یا به شهر برگردند وکارکنان شاغل در ادارت فعال مهاباد ساکن در شهرهای دیگر با ارائه برگ مامویت یا برگ تردد روزانه می توانند رفت و آمد نمایند .

او تاکید کرد: نیروی انتظامی از فردا مراکز تجمع از جمله میدان ملا خلیل ، میدان استقلال ، میدان ملاجامی ، بازار سیگار و دلار فروشان و تجمع در پارک ها را متفرق می نماید . اداره اماکن نیز به همراه بازرسان اصناف بصورت ۳ شیفته در سطح شهر حضور داشته باشند و بدون اخطار قبلی تمامی مغازه ها و مراکزی که مصوبات ستاد را رعایت نکنند را پلمپ خواهد کرد .

شجاعی ادامه داد: گذاشتن اقلام در جلوی درب مغازه سوپرمارکت ها و اغذیه فروش ها ممنوع اعلام است و حمل فرآورده های دامی صرفا با مجوز تردد توسط اداره دامپزشکی مقدور خواهد بود.

او تصریح کرد: قطعه بندی مرغ کاملا ممنوع است و درصورت مشاهده ، مغازه مذکور بدون اخطار قبلی سریعا پلمپ می شود.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تاکید کرد: روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هر گونه تردد در سطح شهرستان ممنوع اعلام خواهد بود و از همشهریان عزیز بابت رعایت دقیق مقررات وضع شده جهت شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا صمیمانه سپاسگذاری می نمائیم .

کد خبر 257630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha