پیگیری همه جانبه برای ایجاد بازارچه‌های جدید مرزی در ایلام

سرویس ایلام - سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار ایلام در استانداری این استان ، از همکاری و پیگیری همه جانبه برای ایجاد بازارچه جدید مرزی در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ایرج مسجدی برای راه‌اندازی مرزهای مورد نظر استان در دولت عراق قول مساعدت و همکاری همه جانبه داد و خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری‌های مرزی، مبادلات تجاری و ترددها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از طریق دولت عراق انجام خواهیم داد.

وی در این دیدار با اشاره به موضوع بیماری کرونا در کشور تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تمام مرزهای کشور با عراق بسته شده است.

استاندار ایلام نیز بر ضرورت راه اندازی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد و گفت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه بازگشایی مرز چیلات انجام شده است، گفت: ما تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

وی افزود: بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد خواهد کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سلیمانی دشتکی در پایان بر بسته ماندن مرز مهران در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تاکید کرد.

کد خبر 256944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha