تدابیر برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا به زندان ها ناکافی است

سرویس ترکیه - باشاک دمیرتاش، همسر صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق دربند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در اظهاراتی عنوان کرد: تدابیر برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا به زندان ها ناکافی است.

به گزارش کردپرس، باشاک دمیرتاش، همسر صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق دربند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در اظهاراتی با اشاره به این که «تدابیر برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا به زندان های کافی نیست»، خاطرنشان کرد: «چه زندانیان و چه کارکنان زندان ها با تهدید جدی روبه رو هستند. درمان یک فرد مبتلا در درمانگاه زندان ها امکان ناپذیر است. بنابراین، کارکنان، بازداشت شده ها و محکومین در زندان های ترکیه علناً در مقابل ویروس کرونا تنها گذاشته شده اند».

به نوشته روزنامه ینی یاشام، دمیرتاش در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «در حالی که تهدید بسیار جدی است، زندگی نزدیک به 300 هزار انسان در شرایط غیرانسانی در زندان ها نه تنها نقض حقوق به حساب می آید بلکه همبستگی اجتماعی را نیز تضعیف خواهد کرد. آنان در زندان ها در برابر ویروس کرونا هیچ امکاناتی در دست ندارند. تغذیه آنان در زندان ها به هیچ عنوان اصولی نبوده و امکان هواخوری برایشان بسیار محدود است. شرایط بهداشتی نیز بسیار وخیم است. محدود کردن دیدارها و توزیع چندین مایع ضدعفونی کننده در زندان ها کافی نیست».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «کارکنان زندان ها نیز با تهدید جدی روبه رو هستند. به صورت سه شیفت کار می کنند و دائماً در حال تماس با بیرون هستند. اگر یکی از کارکنان زندان مبتلا شود احتمال سرایت ویروس در کل زندان بسیار بالا است. بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم هنوز در هیچ زندانی تست و غربالگری کرونا صورت نگرفته است. علی رغم تمامی این ها دعا و قلب صلاح الدین دمیرتاش با ما است. باور داریم که این روزهای سخت را با همبستگی پشت سر خواهیم گذاشت».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha