احداث 2 بیمارستان صحرایی مبتلایان کرونا در پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار پیرانشهر از راه اندازی و احداث 2 بیمارستان صحرایی با ظرفیت 130 تخت برای پذیرش بیماران احتمالی ویروس کرونا در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر در حاشیه برگزاری سومین جلسه مجمع خیرین سلامت که در محل سالن اجتماعات فرمانداری پیرانشهر برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح کشور باید انتظار داشت که طی چند هفته آینده با شدت بیشتری این ویروس در شهرستان شیوع پیدا کند و پیرانشهر نیز از این شرایط مستثنی نیست.

وی ادامه داد: کادر پزشکی و درمانی بیمارستان باید برای مقابله با این ویروس و رسیدگی درمانی به مبتلایان به امکانات لازم تجهیز گردد که خوشبختانه با همت خیرین عرصه سلامت و برخی نهادهای ذیربط برای رسیدن به این مهم تدابیر لازم اتخاذ گردیده است.

ترابی اضافه کرد: در همین راستا هم اکنون بیمارستان پیرانشهر با ۲۳ تخت و با کلیه تجهیزات آماده ارائه خدمات رسانی به همشهریان است که در صورت نیاز ظرفیت بیمارستان تا ۵۰ تخت نیز قابل افزایش است.

فرماندار پیرانشهر در ادامه سخنان خود ضمن ابراز ناراحتی از فوت اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در پیرانشهر، عنوان کرد: متاسفانه صبح روز چهارشنبه ( 28 اسفندماه) شاهد فوت اولین بیمار کرونایی در شهرستان پیرانشهر بودیم که ضمن عرض تسلیت به خانواده این متوفی بخاطر این ضایعه دردناک، مجدداً از تمامی شهروندان تقاضا داریم تا همچنان به صورت جدی ضمن پیوستن به کمپین قرنطینه خانگی از هر گونه تجمع و مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند تا بتوانیم همه با هم ویروس کرونا را شکست دهیم.

مقام عالی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به راه اندازی 2 بیمارستان صحرایی جهت پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در پیرانشهر، بیان داشت: برای موارد اضطراری بیمارستان صحرایی شماره یک بعنوان نقاحتگاه با ظرفیت 30 تخت در محل ساختمان هلال احمر پیرانشهر برای دوره نقاحت بیماران بهبود یافته و تحت قرنطینه ویروس کرونا تجهیز شده و در چند روز آینده آماده خدمت رسانی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش میزان شیوع این ویروس در شهرستان پیرانشهر بیمارستان صحرایی شماره دو واقع در سالن ورزشی اتحاد با ظرفیت ۱۰۰ تختی هم اکنون آماده پذیرایی و خدمت رسانی به بیماران احتمالی ویروس کرونا می باشد.

فرماندار پیرانشهر در خاتمه سخنان خود یادآور شد، کرونا برای ریشه کن شدن نیاز به همکاری مردم دارد و بدون شک خودقرنطینگی در منازل می تواند بهترین راهکار برای از بین بردن این ویروس باشد لذا انتظار داریم که تمامی شهروندان ستاد مقابله با ویروس کرونا را در شهرستان همراهی کنند تا انشالله در زودترین زمان ممکن شاهد از بین رفتن این بحران در شهرستان و کشور باشیم.

کد خبر 256931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha