گفتگوی الزرفی و وزیر کُرد دارایی عراق در خصوص روابط اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر مکلف عراق، با وزیر کُرد دارایی دولت مرکزی در خصوص روابط اربیل و بغداد به گفتگو پرداخت.

به گزارش کردپرس، شبکه العراقیه گزارش داد که عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید عراق، دیداری را با فواد حسین وزیر کُرد دارایی دولت و از اعضای حزب دمکرات کردستن (پارتی) انجام داده است.

بر اساس خبر، روابط میان اربیل و بغداد و مشکلات حل نشده میان دو طرف و برنامه دولت آینده عراق، محور اصلی گفتگوهای این دیدار بوده است.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق ظهر (سه شنبه) در کاخ السلام شهر بغداد، عدنان الزرفی، استاندار پیشین نجف اشرف و رئیس کنونی فراکسیون پارلمانی ائتلاف نصر را مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد.

الزرفی پس از مامور شدن برای تشکیل دولت تاکید کرد که حل مشکلات با اقلیم کردستان و حمایت از نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از نیروهای نظامی عراق، از اولویت های برنامه دولت وی خواهد بود.

از سوی دیگر سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، در واکنش به انتخاب الزرفی ، اعلام کردند که با دیگر احزاب کردستانی در مورد اتخاذ یک موضع مشترک در قبال وی، گفتگو می کنند.

کد خبر 256925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha