هشدار استاندار کردستان در مورد ابتلای 6 هزار نفر در استان به کرونا

سرویس کردستان- استاندار کردستان با استناد به آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هشدار داد: طبق پیش بینی در صورت عدم همکاری مردم پیک مبتلایان در استان به ۶ هزار نفر برسد در حالی که ۲۳۰۰ الی ۲۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم و با استفاده از امکانات سپاه و ارتش نیز نقاهتگاه هایی برای روز مبادا آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با تعدادی از معتمدین سنندج با ابراز تاسف از اینکه هنوز موضوع کرونا برای بسیاری از مردم جدی نیست، اظهار کرد: ما همه خواهش‌هایمان را کرده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم، طی ۲ - ۳ هفته گذشته از مردم خواسته‌ایم که ترددها را کم کنند، حضور کارمندان در ادارات به یک سوم رسیده اما مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند.

او با یادآوری تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی نماز جمعه، از امکان برگزاری مراسم نوروز در برخی روستاهای (توریستی) استان و در سطح شهرها ابراز نگرانی کرد و از معتمدین خواست برای جلوگیری از این تجمعات اقدام و مردم را به همکاری دعوت کنند.

مرادنیا در پاسخ به درخواست معتمدین برای قرنطینه استان و تعطیلی اجباری شهرها، اظهار داشت: تصمیمات برخی ملی، برخی منطقه‌ای و برخی هم استانی است، اجرای قرنطینه برای یک استان میسر نیست و استان های همجوار هم باید قرنطینه را اعمال کنند و در خصوص تعطیلی اجباری در استان می‌توانیم تمام نیروهای نظامی و انتظامی را به خیابان‌ها ببریم اما مردم با قوه قهریه مهار نمی‌شوند.

او خاطرنشان کرد: کرونا موضوعی سیاسی نیست بلکه بحث سلامت انسان‌هاست و باید همه مردم همکاری کنند.

استاندار کردستان از معتمدین خواست با حضور در رسانه ها، مردم را به ماندن در خانه و همکاری در راستای مهار کرونا تشویق کنند.

او به مردم کردستان قول داد بعد از رفع بلای کرونا، جشن بزرگی در استان برگزار خواهد شد.

مرادنیا با اشاره به اینکه حضور بسیاری از افراد در سطح شهر به دلایل مالی نیست، افزود: از چند روز پیش، توزیع ۶۰ هزار بسته اقلام بهداشتی در بین افراد نیازمند شروع شده و بسته های غذایی نیز در بین تعدادی از خانوارها توزیع شده و اقشار آسیب پذیر نیز مبلغی حمایتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان از دولت دریافت خواهند کرد.

او در پایان این دیدار روحیه بالای پرستاران درگیر در بخش‌های بستری بیماران کرونایی را ستودنی عنوان و از تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری قدردانی کرد.

کد خبر 256876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha