در برابر  پزشکان و پرستاران سرتعظیم فرود می آوریم/ کرم محمدی*

سرویس کرمانشاه ـ با تمام وجود در برابر عظمت کار تاریخی و طاقت فرسای کادر پزشکی و پرستاری مجموعه ستادی بهداشت و درمان سرتعظیم فرود می آوریم

کادر پزشکی و پرستاری و مجموعه ستادی درگیر با کرونا، فرزندان شایسته و خادم این ملت هستند که به اینان که جان شیرین را برای صیانت از سلامت ما در طبق اخلاص نهاده اند، اعتماد کنیم و در خانه بمانیم.

همه ما مکلف هستیم تا کادر درمان و مسوولان وزارت بهداشت و درمان و جامعه پزشکی و پرستاری را یاری کنیم که تاکنون مردم شریف دالاهو همراهی خوبی با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان داشته اند.

سادات اهل حق تمامی آیین های عمومی پیش رو را لغو کرده اند و روحانیت شیعه و سنی نیز نمازهای جمعه و جماعت را تعطیل نموده و مردم نیز با همراهی بسیار خوب اکنون در شهرستان هیچ گونه آیین عمومی عزا و شادی برگزار نمی کنند.

بیشتر جلسه ها و گردهمایی ها در شهرستان لغو شده و کار ضدعفونی و گند زدایی شهرهای کرند و ریجاب و گهواره و روستاها توسط شهرداری و دهیاری ها و مردم و نیروهای بسیج در حال انجام است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو با تماس های تلفنی کار غربالگری از مردم را شروع کرده و این کار کماکان ادامه دارد.

از همه همشهریانی که در سایر نقاط کشور ساکن هستند و قصد دارند تا در ایام تعطیلات نوروزی به شهرستان دالاهو بازگردند، خواهش می کنم تا این سفر را کنسل و آمدن به دالاهو را به بعد از فروکش کردن بحران ویروس کرونا موکول کنند.

اگر اقوام و اعضای خانواده و همشهریان خود را دوست دارند، سفر و بازگشت خویش به دالاهو را حداقل یک ماه به تعویق بیندازند که این بهترین عید دیدنی و هدیه نوروز است.

از تمامی افرادی که در عرصه قلم و اطلاع رسانی باصداقت درصدد تزریق امید و آرامش به جامعه هستند و توصیه های بهداشتی را بازتاب می دهند، سپاسگزاری می‌کنم و تلاش های تمامی کسانی که در امر ضدعفونی شهرها و روستا اقدام می کنند را می ستایم.

با تمام وجود در برابر عظمت کار تاریخی و طاقت فرسای کادر پزشکی و پرستاری مجموعه ستادی بهداشت و درمان سرتعظیم فرود می آوریم و یاد و خاطره شهدای والامقام کادر پزشکی و پرستاری که طی هفته های اخیر در راه صیانت از سلامت مردم به شهادت رسیده اند، گرامی داشته و به روح و روان آنان درود می فرستیم.

باید بپذیریم کسانی که گرفتار بیماری ویروس کرونا شده و یا می شوند، هم وطن، همشهری، اقوام و دوستان ما هستند و اگر از دنیا رفتند، جنازه آن ها حرمت دارد و تدفین آن ها براساس پروتکل وزارت بهداشت و درمان و با حضور کارشناسان این وزارتخانه صورت می گیرد.

با اقدامات خود، بازماندگان عزادار را بیش از پیش غمگین نکنیم و خود را جای آن ها بگذاریم و احساس کنیم عزیز خود ما از دنیا رفته است، از این رو همان انتظاری که از جامعه پیرامون خود داریم، در حق دیگران روا بداریم.

این بحران هم همانند بحران های قبلی سپری خواهد شد، اخلاق را سرلوحه اقداماتمان قرار دهیم و به استناد نظر متخصصان امر، یکی از آیتم های مهم مبارزه با ویروس کرونا وجود آرامش است و هرکس به هر طریق آرامش روانی جامعه را هدف قرار دهد، نمی تواند خود را دلسوز مردم تلقی محسوب کند.

با توجه به دستور صریح رییس جمهوری هیچ استاندار و فرمانداری حق قرنطینه شهر را ندارد از این رو مردم خود باید در این زمان با مهم دانستن سلامت خود و خانواده هایشان صریح و صادقانه به اقوام خود اعلام کنند تا سفرشان را به زمان دیگری موکول کنند.

*فرماندار شهرستان دالاهو

کد خبر 256869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha