معماری بیمارستان «مسیح» کرمانشاه دوباره احیا می شود

سرویس کرمانشاه ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: عليرغم وارد آمدن خسارتي به بیمارستان «مسیح» در اثر آتش سوزي، اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دهیم و بر اساس نقشه معماری باید بازسازی شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بیمارستان مسیح کرمانشاه که در دهم خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۱۴۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است، شب گذشته دچار آتش سوزی شد.

عملیات خاموش کردن آتش بیمارستان مسیح که به صورت مستقیم توسط «مهرداد سالاری»؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، فضل الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه و جهانبخش رضایی رییس سازمان آتش نشانی فرماندهی می شد، همزمان در سه جبهه پیش رفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این باره اظهار داشت: به هيچ وجه اجازه تغيير كاربري اماكن تاريخي و اين بيمارستان قديمي را نخواهيم داد.

سالاری تاکید کرد: عليرغم وارد آمدن خسارتي به بیمارستان «مسیح» در اثر آتش سوزي، اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دهیم و بر اساس نقشه معماری باید بازسازی شود.

گفتنی است که بیمارستان مسیح کرمانشاه دومین بیمارستان تاریخی ایران می باشد که در سال 1916 ساخته شد ولی متاسفانه شب گذشته به دلایل نامعلوم بیش از پنج ساعت در آتش سوخت و بخشی از آن ویران گردید.

کد خبر 256862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha