آذربایجان غربی جز سه استان پر حادثه چهارشنبه سوری امسال کشور شد

سرویس آذربایجان غربی- بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور؛ تهران، آذربایجان غربی و شرقی بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال در کشور را داشتند.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با کردپرس از مصدومیت ۱۱۲ نفر در چهارشنبه آخر سال خبرداد و گفت: تاکنون ۱۱۲ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری در استان مصدوم شدند که از این تعداد ۹۰ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بودند

دکتر باقر بهرامی افزود: بیشترین تعداد مصدومین مربوط به مرکز استان ( ارومیه) با ۲۷ نفر بود، سپس خوی با ۲۳نفر و میاندوآب با ۱۰ ‌مورد مصدوم بیشترین مصدومین چهارشنبه آخر سال را به خود اختصاص دادند.

او تصریح کرد: خوشبختانه امسال قطع عضو و فوتی نداشتیم و بیشترین میزان آسیب دیدگی ها مربوط به دست، چشم و صورت بوده است.

بهرامی ادامه داد: در این حوادث ۶۴ نفر از ناحیه دست، ۳۱ ‌نفر از ناحیه چشم و ۱۴ مورد از ناحیه صورت بوده که موارد ساییدگی،خراش و سوختگی نیز بین مصدومین وجود دارد.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان اظهار کرد: آمار مصدومین چهارشنبه سوری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کردپرس، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد: بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال در کشور مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است.

مجتبی خالدی افزود: در شب گذشته ۷۵۱ نفر در کشور گرفتار حوادث چهارشنبه آخر سال شدند که بر اساس تفکیک جنسیتی مصدومان، ۶١٢ نفر مرد و ١٣٩ نفر زن بوده‌اند.

او ادامه داد: متأسفانه حوادث چهارشنبه سوری در کل کشور ۲ فوتی داشته که یک مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران بوده است همچنین ۳۹ نفر در این حوادث دچار نقص عضو شدند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، آسیب‌های چشمی با ۲۲۰ مورد یکی از شایع‌ترین مصدومیت‌های حوادث چهارشنبه آخر سال بود.

کد خبر 256843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha