احتمالات کرونایی و ضرورت افزایش توان پدافند غیرعامل

سرویس کردستان- در میان فرضیه های موجود در مورد منشاء ویروس کرونا یکی از آنها هم احتمال دست داشتن آمریکا در طراحی این ویروس برای ضربه زدن به چین و سایر کشورهاست. موضوعی که باعث شده فراتر از خود ویروس کرونا، مسائل مهمی این روزها در مورد ضرورت هوشیاری بیولوژیک در کشور مطرح شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سال ۹۳ بود که کلیپی در فضای مجازی با عنوان کمک به بیماران سرطانی پخش شد. در این کلیپ از مردم خواسته شد که با استفاده از یک گوش پاک کن، آب دهان خود را بگیرند و به کسانیکه به در منزلشان مراجعه می کنند تحویل دهند.

سال گذشته نیز فردی ناشناس به یکی از دبیرستان های دخترانه در تاکستان (زنجان) مراجعه و به بهانه سنجش قند خون از آنان خون گیری کرده بود. هر از چندگاهی اتفاقاتی از این دست در کشور رخ می دهد که در عین سادگی نیازمند بررسی های جدی تر است.

متاسفانه بخش مهمی از افکار عمومی هرآنچه که در فضای مجازی منتشر می شود را درست انگاشته و آن را قبول می کنند مردم و در درجه نخست مسولان باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کنند نه اینکه با استفاده از آن به ضرر کشور گام بردارند.

ما باید هوشیارانه با این اتفاق های به ظاهر ساده برخورد کنیم و با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر به این نوع مسایل بنگریم. چرا مردم باید به بهانه کمک به بیماران سرطانی آب دهان خود را در اختیار دیگران قرار دهند؟ چرا نباید از خود بپرسیم اگر چنین چیزی صحت دارد چرا وزارت بهداشت از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی نکرده است؟

جنگ بیولوژیک

جنگ بیولوژیک جنگی است که کشور خواهان جنگ، بی صدا و بدون هزینه تنها با یک ویروس دستکاری شده و انتقال آن به کشور مورد نظر، مردم و اقتصاد آن را فلج می کند. کرونا این روزها در صدر اخبار جهان قرار دارد. ویروسی که بیش از ۱۴۰ کشور درگیر آن هستند. اما ایران و ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان را دارند.

در سوم اسفند ۹۳ خبری در سایت باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت که در ادامه می آید : « دکتر ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور درباره جمع‌آوری نمونه زیستی از سطح شهر به بهانه کمک به درمان بیماران سرطانی می گوید: آن سوآپی (وسیله نمونه گیری به شکل گوش پاک کن) که از داخل دهان می‌گیرند تعدادی از سلولها را به خود جذب می‌کند که بعدا می‌توانند DNA این سلول‌ها را با کیت‌های مخصوص استخراج کنند. »

وی می افزاید: «مجموعه‌هایی که می‌خواهند بانک DNA از تمام نژادهای کشور ما فراهم نمایند، پشت پرده ترویج این مسیرها هستند. هر تحقیقی که قرار است راجع به انسان، استعدادش برای بیماری‌ها و وجود بیماریهای ژنتیکی و غیرژنتیکی، نقاط قوت و ضعف وی و تولید داروها و محصولاتی برای بهبود یا تحت الشعاع قراردادن او انجام شود، با دسترسی به DNA آن نژادهای جمعیتی میسر می‌شود. یعنی به عنوان مثال پایش می‌کنند و متوجه می‌شوند که DNA جمعیت ایران از نظر هفده یا هجده نژاد مختلف آن، چه ویژگی‌هایی دارد. حال می‌توانند محصول غذایی یا دارویی طراحی کنند که روی نژاد ایرانی اثر بگذارد اما روی نژاد اسرائیلی اثر نگذارد، یا اینکه در نژاد ما ناباروری یا سرطان ایجاد کند اما در نژاد دیگر، به دلیل تفاوت‌هایی که نسبت به ما دارد و آن قسمت در آنها مقاوم است و در ما مقاوم نیست، اثر نداشته باشد. این کاری خلاف قانون است که کشوری بدون اجازه به اطلاعات ژنتیکی مردم کشور دیگر دسترسی پیدا کند. »

پشت پرده کرونا

این روزها صحبت های پروفسور علی کرمی که در برنامه زنده شبکه افق پخش شد، در فضای مجازی دست به دست می شود.

وی می گوید:«در کنوانسیون خلع سلاح بیولوژیک گفته شده که تحقیق، توسعه و تولید سلاح بیولوژیک ممنوع است. این همان پروتکل ایست که ۹۰ کشور ۱۰ سال بر روی آن کار کرده اند تا بتوانند اقدامات اجرایی برای کنترل این سلاح در دنیا انجام دهند اما امریکا درست زمانیکه این پروتکل قرار بود در سال ۲۰۰۱ در ژنو تصویب شود آن را به شکست کامل کشاند و این یعنی چیزی به نام پروتکل الحاقی خلع سلاح بیولوژیک به کنوانسیون نداریم و هیچ بازرسی نمی تواند به آزمایشگاه های آمریکا برود.»

کرمی ادامه داد: «سند پروژه ژنوم ایرانیان را ۵ سال گذشته افشا کردم. در این پروژه که در دانشگاه استنفورد امریکا انجام می شود، ۳ ایرانی و دو امریکایی با دریافت ۲۰۰ هزار دلار که یک بنیاد بهایی به آنها هدیه کرده است، ژنوم ایرانیان را بطور کامل سکانس کرده اند. امر از لحاظ معاهدات تنوع زیستی و حراست از ژنوم کشورها کاملا غیر قانونی است و متاسفانه هیچ کدام از مسولان کشور ایران واکنشی به این موضوع نشان ندادند. امریکایی ها با ۲۴ هزار ژن و پروتیین ایرانی که در اختیار دارند می توانند چنین ویروس های اختصاصی را بسازند. ارتش امریکا اجازه ورود خبرنگار به آزمایشگاه هایشان را نمی دهند اما آزمایشگاه ایران باید هرساله گزارش بدهند.»

کرمی می گوید: «من به عنوان استاد پدافند غیر عامل می گویم که این ویروس دستکاری شده است. یکی از دانشمندان روسی سال گذشته گفت آمریکا واکسن این ویروس را ساخته است. لطفا برای تحقیق به من کمک شود چراکه ویروس کرونای جدیدی که در ایران و ایتالیاست باید توسط دانشمندان مطالعه شود. چون در عکس سیتی اسکن کرونا مثبت است اما در آزمایش منفی نشان داده می شود.»

کرونا ویروس جدید ساختار عجیبی دارد چراکه میزان مرگ آوری آن کمتر از آنفولانزاست اما به لحاظ تیپ ویروسی در ایتالیا و ایران تعداد مرگ بالاست".

اینکه این مباحث مطرح در مورد ویروس کرونا تا چه میزان صحت دارد، بحث مفصلی است اما یک نکته را به صورت جدی برای همگان روشن می کند و آن اینکه قدرت های جهانی برنامه های زیادی برای افزایش قدرت بیولوژیکی خود و همچنین راه اندازی جنگ های بیولوژیک دارند. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه نهادهای مدنی ملی و بین المللی برای جلوگیری از راه افتادن چنین جنگ های خسارت باری باید هوشیارانه تر فعال شوند، کشورها هم باید با تقویت امکانات و قدرت پدافند غیر عامل خود آمادگی شان را در برابر این نوع حملات افزاش دهند.

گزارش: فرشته قهرمانی

کد خبر 256713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha