تکذیب شناسایی موارد ابتلا به کرونا در خانقین

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اداره بهداشت خانقین در منطقه گرمیان، ثبت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، در حالی که امروز دوشنبه 26 اسفند / 16 مارس، رسانه های اقلیم کردستان گزارش دادند که ویروس کرونا به منطقه گرمیان رسیده و سیروان محمد رئیس اداره بهداشت گرمیان شناسایی دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان خانقین را تائید کرده است، سایت خبری خلک از کذب بودن آن خبر داد.

بر اساس خبری که در سایت خلک، منتشر شده؛ آزاد دلویی رئیس اداره بهداشت خانقین ضمن تکذیب این خبر اعلام کرده که تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در خانقین ثبت نشده است.

وی افزود که اخبار منتشر شده در این مورد عاری از حقیقت بوده و فقط دو فرد مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان خانقین تحت نظر پزشکان قرار داشته و هنوز آزمایش های انجام شده، ابتلای آنان را تائید نکرده است.

این در حالی است که مقامات گرمیان برای جلوگیری از شیوع کرونا، تردد در این منطقه را برای سه روز آینده و به مدت 72 ساعت ممنوع اعلام کرده و تمامی مطب های پزشکان نیز برای جلوگیری از ازدحام، تعطیل شده است.

پیشتر وزارت بهداشت اقلیم کردستان، آمار مبتلایان در اقلیم را 34 نفر اعلام کرده بود.

گرمیان به مناطق کردنشین گسترده ای واقع در جنوب اقلیم کردستان، شامل کلار، خانقین، چمچمال و کفری، پلکانه و سرگران را با مرکزیت کلار، گفته می شود که از توابع استان دیالی و کرکوک عراق بوده و جزو مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد و مشمول ماده 140 قانون اساسی این کشور بوده و دارای مدیریت نیمه رسمی است و از سوی اقلیم اداره می شود.

کد خبر 256693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha