نقدی بر طرح زوج و فرد خودروها  در سنندج

سرویس کردستان- از امروز برای اولین بار طرح تردد زوج و فرد خودرو در شهر سنندج اجرایی شد با اینکه گفته شده این تصمیم از سوی ستاد مقابله با کرونا استان گرفته شده اما معلوم نشد چرا این تصمیم شب گذشته برای امروز اعلام شده است.

این عجله در اجرای یک شبه یک تصمیم بدون اطلاع‌رسانی مناسب آن موجب شده بود که بسیاری از افراد اصلا از این طرح مطلع نباشند و خودروی خود را از منزل خارج کرده و متحمل جریمه شوند.

علاوه بر اینکه چنین تصمیمی نیاز به اطلاع رسانی چند روزه از طریق رسانه‌های رسمی و فضای مجازی دارد در کنار آن باید به صورت محیطی برای عابرینی که کمتر به رسانه‌ها رجوع می‌کنند هم در خیابان‌ها اطلاع رسانی می‌شد.

از سوی دیگر این تصمیم درست است که می‌تواند موجب کاهش حضور مردم در خیابان‌ها شود اما از سوی دیگر با توجه به تعطیل نبودن ادارات بسیاری از کارمندان را مجبور می‌کند که از تاکسی استفاده کرده و علاوه بر رد و بدل شدن پول، تماس بیشتری هم با دیگرانی که همزمان از تاکسی یا اتوبوس استفاده می‌کنند داشته باشند.

به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه چنین تصمیمی باید زودتر گرفته می‌شد و زمان بیشتری برای اطلاع‌رسانی آن در نظر گرفته می‌شد بلکه باید تدابیری برای کارمندانی که مجبور به حضور بر سر کار هستند هم اندیشیده می‌شد.

دیدگاه/ امید بهمنی

کد خبر 256670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha