کوچ بهاره عشایر کرمانشاه به تعویق افتاد

سرویس کرمانشاه ـ عشایر استان کرمانشاه برای جلوگیری از گسترش و شیوع بیشتر بیماری کرونا، کوچ بهاره خود را به تعویق انداختند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با تایید این خبر اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور و کرمانشاه باعث گردیده است که کوچ بهاره عشایر این استان با وقفه مواجه شود.

«بهزاد محمدی» ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته با نهادهای مرتبط با کوچ عشایر از جمله سازمان جنگل ها و منابع طبیعی هیچ منعی برای ماندن عشایر در مناطق گرمسیری تا بهبود اوضاع وجود ندارد.

این مقام مسئول عنوان داشت: انتظار می‌رود عشایر استان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان با به تعویق انداختن کوچ بهاره تا پس از پایان بحران کرونا از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: از بزرگان و ریش سفیدان عشایر درخواست داریم تا موضوع شیوع کرونا را جدی بگیرند و از برگزاری هر نوع تجمع و مراسم شادی و عزا در بین عشایر برای پیشگیری از شیوع این بیماری تا بهبود اوضاع جلوگیری نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین از عشایر استان کرمانشاه می خواهیم که برای رعایت نکات بهداشتی از برگزاری آیین های نوروزی همانند مراسم «نوعید»، دید و بازدید و... جدا خودداری کنند.

کد خبر 256665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha