کردهای ترکیه باید تبدیل به پایه سوم سیاست ترکیه شوند

سرویس سوریه - بکر حج عیسی، مسئول روابط خارجی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی با اشاره به آخرین پیام صادر شده از سوی عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK از زندان امرالی ترکیه عنوان کرد: برای این که مردم کردستان ترکیه قربانی توطئه ها و سیاست های دولت ترکیه نشوند باید راه سوم را پیدا کرده و به پایه سوم در سیاست ترکیه بدل شوند.

به گزارش کردپرس، بکر حج عیسی، مسئول روابط خارجی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی با اشاره به آخرین پیام صادر شده از سوی عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK از زندان امرالی ترکیه عنوان کرد: «پیام اوجالان در دوران بسیار حساسی منتشر شده است. این پیام به پروژه هایی که در منطقه عملیاتی می شود قوت قلب داده است. اوجالان علی رغم شرایط حصری که دارد از پروژه ملت دموکراتیک دست برنداشته است».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، حج عیسی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «برای این که مردم کردستان ترکیه قربانی توطئه ها و سیاست های دولت ترکیه نشوند باید راه سوم را پیدا کرده و به پایه سوم در سیاست ترکیه بدل شوند. قدرت تنها در سلاح نیست. اساس قدرت، ملت است. به همین دلیل در کردستان سوریه نیز تمام احزاب سیاسی با اتحاد یکدیگر می توانند راه های دفاع مشروع از خود را پیدا کنند. 50 سال است که مبارزه می کنیم، تاوان های سنگینی پرداخت کرده ایم. اگر متحد شویم بزرگترین مشکل را حل خواهیم کرد. مشکل ما را کسی دیگر نمی تواند حل کند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha