مبادلات بازرگانی میان ایران و اقلیم کردستان ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عبدالله آکره یی مسئول روابط با ایران در نهاد روابط خارجی اقلیم کردستان در گفتگو با کردپرس از تداوم مبادلات بازرگانی میان طرفین خبر داد.

عبدالله آکره یی مسئول روابط با ایران در نهاد روابط خارجی اقلیم کردستان عراق در خصوص آخرین وضعیت روابط تجاری میان ایران و اقلیم کردستان با توجه به تدابیر در پیش گرفته شده به دلیل شیوع کرونا به خبرنگار کردپرس، گفت: مبادلات بازرگانی میان اقلیم کردستان و ایران هم اکنون و با تدابیر شدید بهداشتی در جریان می باشد و دولت هیچ تصمیمی برای توقف آن اتخاذ نکرده است. هر تصمیم جدیدی اتخاذ گردد به صورت رسمی اعلام می شود.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس تصمیم دولت اقلیم کردستان به همه شهروندان اقلیم که هنوز در ایران هستند، اعلام شده که تا 15 مارس / 25 اسفند برای بازگشت به اقلیم فرصت دارند و از تاریخ 16مارس، در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به آنان اجازه بازگشت به اقلیم داده نمی شود. هم اکنون نیز اکثریت شهروندان اقلیم کردستان از ایران بازگشته اند.
شایان ذکر است پیش تر نیز مسئول روابط با ایران در نهاد روابط خارجی اقلیم کردستان در گفتگو با خبرنگار کردپرس درباره‌ تصمیمات دولت اقلیم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس جدید، گفته بود: در نشست مشترکی که‌ شنبه‌ 3 اسفند ماه‌ 1398 با حضور ریبر احمد وزیر داخلی و سامان برزنجی وزیر بهداشت و استانداران و مدیران گمرکات و مدیران وزارتخانه‌ های اقلیم کردستان برگزار شد، تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس جدید اتخاذ شد.
آکره‌ یی افزود: نشست، تصمیم گرفت همه‌ وزارتخانه‌ ها و نهادهای دولتی برای جلوگیری از ورود و شیوع کرونا ویروس جدید بسیج شده‌ و تصمیماتی از جمله‌ توقف تردد در مرزها گرفته‌ شد و فقط شهروندان ایرانی که در اقلیم کردستان هستند می توانند به‌ کشورشان بازگردند و همچنین شهروندان عراقی که‌ در ایران حضور دارند می توانند به‌ عراق باز گردند که‌ به‌ مدت 14 روز قرنطینه‌ می شوند و تحت نظارت پزشکان خواهند بود.
همچنین ناظم عمر دباغ نماینده‌ دولت اقلیم کردستان نیز پیشتر در گفتگویی با خبرنگار کردپرس، در خصوص تداوم مبادلات بازرگانی و تردد مسافران از دروازه‌ های رسمی میان طرفین، گفت: دروازه‌ های اقلیم کردستان تدابیر و راهنمایی ها را برای تداوم مبادلات بازرگانی میان ایران و اقلیم کردستان در پیش گرفته‌ اند و باید این مبادلات هنوز در جریان باشد.

کد خبر 256417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha