میتینگ های نوروز 2020 را در ماه می برگزار خواهیم کرد

سرویس ترکیه - ابرو گونای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به لغو جشن های عید نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ترکیه عنوان کرد: میتینگ های نوروز 2020 را در ماه می برگزار خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به لغو جشن های عید نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ترکیه عنوان کرد: «میتینگ های نوروز را به 1 می موکول خواهیم کرد. نوروز برای ملت ها به خصوص برای کردها عید مقاومت است. برای ما عید بسیار مهمی است. در حالی که تمام آمادگی های خود را برای برگزاری هر چه بهتر نوروز به کار بسته بودیم به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان مجبور به اتخاذ تصمیمی دیگر شدیم. لغو مراسم نوروز برای ما تصمیم بسیار سختی بود. زیرا جشن نوروز و استقبال از بهار برای ما بسیار مهم بود. شکوه نوروز را به 1 می منتقل خواهیم کرد. با همان شور و شوق مردم را در 1 می برای برپایی میتینگ دور هم جمع خواهیم کرد».

سخنگوی HDP با اشاره به ریسک بالای زندان ها در خصوص سرایت ویروس کرونا گفت: «در خصوص وضعیت سلامت زندانی ها در ترکیه به یک ارزیابی جداگانه نیاز است. تمام زندانی های بیمار و زندانی هایی که در گروه ریسک در برابر این ویروس قرار دارند باید از زندان آزاد شوند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، گونای در ادامه اظهارات خود با اشاره به توافقات ترکیه – روسیه در خصوص ادلب تصریح کرد: « نتیجه ای که از دیدار مسکو به دست آمده است بسیار واضح است. یک بار دیگر روشن شده است که سیاست های جنگ طلبانه حزب عدالت و توسعه (AKP) که به ملت تحمیل کرده است برون رفتی ندارد. تنها راه خروج از این بحران خارج شدن کامل از سوریه است. ترکیه با دشمنی از ملت ها به خصوص کردها باید دست بردارد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha