حکم عجیب دادستان پیرانشهر برای متهمان نشر اکاذیب در خصوص ویروس کرونا

سرویس آذربایجان غربی- دادستان پیرانشهر برای ۶ نفر از متهمان اخیر که در خصوص شیوع ویروس کرونا اقدام به نشر اکاذیب کرده بودند، رای جالبی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ سعید خدایی؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیرانشهر امروز پنجشنبه( ۲۲ اسفندماه) در یک اقدام جالب برای ۶ متهم که در رابطه با شیوع ویروس کرونا در پیرانشهر مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، به جای معرفی به زندان، رای به انجام خدمات و فعالیتهای اجتماعی صادر کرد.

دادستان پیرانشهر بر اساس مفاد این آرا متهمان را مکلف به انجام خدمات و فعالیت‌های اجتماعی در زمینه آگاه‌سازی مردم در خصوص مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع آن کرد.

بر اساس رای صادره هر یک از این افراد باید در طول روز به مدت ۲ ساعت در عملیات ضدعفونی و گند زدایی معابر و خیابان های شهر پیرانشهر با ماموران شهرداری مشارکت داشته باشند.

همچنین متهمین در سه نقطه پرتردد شهر، بنرهایی را که حاوی پیام‌های هشدار دهنده به همشهریان در خصوص ویروس کرونا می باشد را در منظر عموم قرار دهند.

خدایی؛ همچنین در ادامه این اقدام جالب خود یکی‌ از متهمانی را که با نشر اکاذیب در فضای مجازی در خصوص کرونا موجب تشویش اذهان عمومی شده بود، مکلف کرد تا علاوه بر انجام دستورات ذکر شده، روزانه باید به انتشار ۱۰ پیام هشداری و آموزشی در خصوص کرونا در پیج خود اقدام نماید و گروهی را برای آگاه‌سازی مردم و کمک ‌به کمپین "بیایید_در_خانه_بمانیم" راه اندازی کند.

گفتنی است؛ نشر اکاذیب و انتشارهرگونه پیام و آگهی کذب در راستای شویش اذهان عمومی در خصوص کرونا جرم محسوب شده و با عاملان آن بشدت برخورد خواهد شد و این متهمین باید تا ۶ فروردین و به مدت دو هفته این فعالیت‌ها را انجام دهند.

کد خبر 256376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha