از این پاساژ اجاره دریافت نمی‌شود / فرج صیدمحمدی*

سرویس ایلام - در بحبوحه کروناگرفتگی اخبار رسمی و غیررسمی، گاهی خبری از انسان‌های نوع‌دوستی به گوش می‌رسد که با آگاهی از زمانه و گذشتن از تمایلات خویش، به انسانیت معنایی دوباره می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نمی‌شود واژه‌ای را به عاریت گرفت تا سخن نقدی را بر زبان جاری کرد ، پس از همین موجودی کلیدواژه‌هایی که در ذهن مانده‌اند برای توصیف اقدام ارزشمند و خداپسندانه‌ی "حاج جلیل حاجی‌بیگی" بهره می‌بریم.

امروز در بین خبرهای متهیر کننده و اغواکننده‌ای که ارزش خبری آنها بسیار زیاد است به یک تماس برخوردم که ارزش‌های خبری باید مقابل آن سر تعظیم فرود آورند.

یکی از مستاجران حاجی‌بیگی در مجتمع میلاد در خیابان بعثت شهر ایلام تماس گرفت و گفت: من و ۱۷ ساکن واحدهای این مجتمع به همراه ۲ مغازه دیگر در این ماه از پرداخت کرایه معاف شده‌ایم.

بنا نیست به میزان اجاره ماهیانه این واحدهای مسکونی و تجاری اشاره کنم اما ارزش این اقدام نوع‌دوستانه‌ی حاجی‌بیگی صاحب مجتمع والاتر از نگاه‌های مالی و اقتصادی است.

به سرعت شماره جلیل حاجی‌بیگی را از مستاجر دریافت می‌کنم و با او تماس می‌گیرم.

او در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد که در این شرایط سخت اقتصادی از دریافت اجاره از مستاجران صرف نظر کنید گفت:برای حفظ و ارتقاء شان انسانیت این کار را کرده‌ام که وظیفه‌ای بیش نبوده است.

وی شیوع ویروس کرونا را باعث سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی مردم و بویژه مستاجران خود عنوان می‌کند و می‌افزاید:هر کس در هر جایگاه و با هر میزان دارایی و سرمایه باید هوای هم‌نوع خود را داشته باشد.

بین سخنان این مرد بزرگ متوجه شدم کرایه یک ماه ۱۰ مستاجر پاساژ "تیراژه" را نیز در این ماه دریافت نمی‌کند.

راضی نبود اسمی از وی در میان باشد اما اصرار من به آن دلیل بود که این کنش‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

بسیار امیدوار کننده است که هم‌شهری‌های عزیز ایلامی این عمل خداپسندانه را انجام می‌دهند که استمرار آن از طرف دیگر عزیزانی که دستشان به دهنشان می‌رسد یک رفتار اجتماعی خیرخواهانه را پایه‌گذاری می‌کند.

*روزنامه نگار ایلامی

کد خبر 256366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha