ارتش سوریه پس از کنترل ادلب به سمت کردستان سوریه متمایل خواهد شد

سرویس سوریه - شلال گدو، رئیس حزب دموکراتیک چپ سوریه و عضو شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با اشاره به افزایش تنش ها در ادلب میان دولت ترکیه و سوریه عنوان کرد: ارتش سوریه پس از کنترل ادلب به سمت کردستان سوریه متمایل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، شلال گدو، رئیس حزب دموکراتیک چپ سوریه و عضو شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با اشاره به افزایش تنش ها در ادلب میان دولت ترکیه و سوریه عنوان کرد: «ترکیه تا به امروز با مجوز روسیه و آمریکا توانسته است وارد سوریه و کردستان سوریه شود. در حمله به عفرین چراغ سبز را از روسیه گرفته و در عملیات گری سپی و سرکانی، آمریکا مجوز قتل عام کردها را به ترکیه صادر کرد. ترکیه به توافقات سوچی و آستانه خود با روسیه صادق نمانده است و اقدامی در راستای تفکیک مخالفان میانه رو دولت مرکزی با تروریست ها در ادلب نکرده است. به همین دلیل گروه هیئت تحریر الشام در ادلب، حلب، حما و لاذقیه پراکنده شد».

به نوشته خبرگزاری KRDnews، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «دولت مرکزی سوریه پس از کنترل ادلب به سمت کردستان سوریه حرکت خواهد کرد. به همین دلیل کردها در این روند باید بیشتر از هر زمان دیگری متحد شوند. ولی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) درهای خود را بر روی این اتحاد بسته است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 255366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha