زمان برگزاری انتخابات در کردستان تا ساعت ۲۲ تمدید شد

سرویس کردستان- استاندار کردستان گفت: به دلیل استقبال پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمان آن در این استان ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲ دوم اسفند تمدید شد.

بهمن مرادنیا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه این تمدید تنها در شعب اخذ مناطق شهری و به درخواست فرمانداران انجام شده است اظهار داشت: با توجه به موافقت وزارت کشور با تمدید زمان انتخابات، دست اندرکاران و عوامل اجرایی شعب اخذ رای موظف هستند روند جمع آوری رای را تا ساعت ۲۲ امشب ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مقدمات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان فراهم است و هیچ مشکلی در روند آن نیست، اضافه کرد: در صورتی که فرمانداران حوزه های انتخابیه اعلام نیاز کنند احتمال تمدید ساعت رای گیری از ۱۰ شب به بعد وجود دارد اما توصیه می‌شود مردم سریعتر نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای اقدام کنند تا در ساعات پایانی رای‌گیری با ازدحام جمعیت مواجه نشوند.

مردانیا یادآور شد: اخذ رای در شعب روستایی تا ساعت ۱۰ شب انجام می شود و مسوولان و عوامل اجرایی موظف هستند از همه کسانی که در شعبه اخذ رای حضور دارند کار رای گیری را انجام دهند ولی از ساعت ۲۰ درب حوزه های مناطق روستایی بسته شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند، دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

کد خبر 254542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha